Business Talks '24
Üzleti konferencia
2005-ben gördül ki az utolsó sportkocsi
Ez az új motortípusok gyártására való technológiai felkészülés mellett azt jelenti, hogy a jövőben több - nem magyar beszállítóktól származó - részegység gyártása is a Rába-parti városba kerül, de a tervezett hosszú távú lépések nyomán a jelenlegi 4800 fős alkalmazotti létszám nem bővül.
Ami az autó-összeszerelést illeti, a közelmúltban készült el az utolsó S3 (az Audi A3 modell sportváltozata), s ebből az elmúlt két és fél évben 37 ezer hagyta el a gyárat. A múlt héten a magyar piacra is bevezetett új A3 az ingolstadti gyárbővítés miatt már csak az anyacégnél készül - tájékoztatta lapunkat Lőre Péter, a társaság pr-vezetője.
A győri járműgyártás tehát a TT Coupé és Roadster modellekre szűkült, ezekből az idén több mint 30 ezret szerelnek össze, s 2005 végéig maradnak magyarországi gyártásban. A sportkocsi utód gyártási helyéről pedig még nem döntöttek az anyacégnél.
Reptérfejlesztés az ingázókért
A hétfőtől közlekedő légi járat megindítását a költséghatékonyság tette szükségessé. Az elmúlt év januárja óta ugyanis az Ingolstadt közeli Manching repteréről minden reggel egy 14 személyes lökhajtásos gépet indított az Audi Bécsbe, s onnan gépkocsival jöttek Győrbe a szakemberek, akik este visszarepültek.
Korábban a magyar és a német szakemberek évente több ezer alkalommal utaztak gépkocsival a két város között, az Audi AG viszont komoly költségelemzés alapján arra a következtetésre jutott, hogy olcsóbb egy gyári repülőgépet üzemeltetni a központ és a legnagyobb külföldi telephely között, különösen annak fényében, hogy a győri gyár - amelyre eddig 1,5 milliárd eurót fordított az Audi AG - újabb fejlesztések előtt áll.
Business Talks '24
Üzleti konferencia