Sikeres volt a négynapos matrica

2003.08.26. 08:29
Több mint egymilliót adtak el a négynapos autópálya-matricából. A tíznapos, havi, éves és négynapos bérletből összesen több mint 3,3 millió darabot adtak el, ez pedig 43 százalékkal több, mint az előző évben.
Bár még augusztus 28-áig váltható - és a hónap végéig felhasználható - a négynapos autópálya-matrica, máris látszik, hogy sikeres volt a közlekedési tárca kezdeményezése. Június 13-i bevezetése óta ugyanis több mint 1,1 milliót értékesített az ezer forintos matricából az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt. - mondta a Napi Gazdaságnak Béni Györgyi, a társaság szóvivője. Ebben az időszakban 485 ezer tíznapos vignettát értékesítettek. Ez utóbbi bérlet rovására fogyott sok a négynapos matricából.

Az idén több matricát adtak el

Az ÁAK július végéig a tíznapos, havi, éves és négynapos bérletből összesen több mint 3,3 millió adott el, ez 43 százalékkal haladja meg a bázisidőszak eredményét. A 10 napos bérletből csaknem 2 százalékkal többet, mintegy 2 milliót, a haviból pedig 460 ezret értékesítettek, ez 87 százalékos növekedés. Az éves bérletekből 160 ezer fogyott, 37 százalékkal több a tavalyi év hasonló időszakában értékesítettnél. A havi bérlet értékesítésének növekedésében szerepet játszott, hogy immár nem tárgyhóra, hanem 30 napra érvényes a matrica.

A négynapos bérlet bevezetése miatt csökkent a - dupla árú - tíznapos matrica iránti kereslet, de az új bérletfajta népszerűségének és az összes értékesítés 43 százalékos növekedésének köszönhetően az ÁAK valószínűleg teljesíteni tudja 14 milliárd forintos idei bevételi tervét. Az ÁAK és a közlekedési tárca a következő hetekben értékeli a négynapos matrica hatásait, akkor döntenek a konstrukció jövőjéről is.