Árpád
-1 °C
9 °C

Háttérbe szorulhatnak a regionális autókiállítások

2003.09.30. 09:30
Nem tudni, hányan követik azokat a személyautó-forgalmazókat, amelyek nem lesznek jelen az idei Budapesti Autószalonon. A Suzuki és a Porsche Hungaria mellett több cég készül arra, hogy vásárlást ösztönző akciókra fordítsa a korábban kiállításra szánt pénzt.
Próbának tekinti a Porsche Hungaria (PoHu) azt az októbertől induló, egy hónapig tartó értékesítési akcióját, amelynek üzleti sikere esetén az öt autómárkát - Audi, Porsche, Seat, Skoda és Volkswagen - forgalmazó márkaimportőr véglegesen szakíthat azzal a hagyománnyal, hogy részt vesz a kétévenkénti Budapesti Autószalonon. Erre a célra legutóbb mintegy 250 millió forintot költött, s bár a jelenlét erősítette az egyes márkák presztízsét, a helyszínen üzletileg alig mérhető sikert tudtak csak elkönyvelni.

Ausztriában sincs

A döntéssel kapcsolatban Eppel János, a PoHu ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott: azzal nem kell számolni, hogy a több évtizedes múltú nemzetközi autóbemutatókról - például a frankfurti, a genfi autószalonról - távol maradnak a gyártók, hiszen ezeken rendre láthatók a világújdonságok. A regionális autószalonok jövőjét viszont át kell gondolni, hiszen ma már számos "kényelmesen elérhető" fórum van arra, hogy a vevő megismerje egy-egy gyártó kínálatát. Példaként említette, hogy a nálunk nagyobb autópiaccal rendelkező Ausztriában sincs autókiállítás.

A Suzuki reklámra költi

A Suzuki, amely idén sem lesz jelen a Budapesti Autószalonon, két évvel ezelőtt - a PoHu-hoz hasonlóan - éppen a kiállítás idejére időzítette értékesítési akcióját, amely az akkori eladások növekedését hozta. Négy-öt nap 70-80 milliós kiállítási költsége csaknem egyhavi reklámkiadásnak felel meg, inkább erre fordítják a pénzt - mondta lapunknak Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője.

A PoHu egyébként már a tavaszi előzetes bejelentéskor hangsúlyozta, hogy idei távolmaradása nem a Budapesti Autószalon ellen irányul, hanem üzleti megfontolás diktálja. A cégcsoport autószalon-helyettesítő akciójától a korábbi évek októberi átlagainál több megrendelést vár, ami hozzájárulhat ahhoz, hogy a PoHu idén több mint 40 ezer új autót értékesítsen. Ez a múlt évhez képest csaknem 18 százalékos növekedés lenne. Az újautó-eladások felfutását különösen a vidéki városokban remélik.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.