Ötödével több személyautót adtak el

2004.01.20. 08:39
Közzétette a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a 2003-as hivatalos értékesítési listát, amely szerint a múlt évben összesen 208 441 új személyautó és terepjáró kelt el, ami 20,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A legnagyobb, 216 százalékos növekedést a Porsche érte el: a 2002. évi 19 darab után tavaly 60-at adtak el a luxus kategóriájú személyautóból. Ennek több mint kétharmadát a Porsche Cayenne szabadidő-terepjáró modellje adta. Jelentős volt a dél-koreai Kia értékesítése is, 827 darab eladásával 171,1 százalékos növekedést ért el a márkaimportőr.

Ismét a Suzuki az első

Az ugyancsak dél-koreai Hyundai 1918 darabbal, 93 százalékkal haladta meg a 2002. évi eladásokat, a 11 579 Daewoo 50 százalékos növekedést jelent. Ugyancsak jól teljesített a Mazda: 2016 új autó kelt el el az előző évi 1259 után. Nem érte el 2002. évi eladási adatait az Alfa Romeo, a Chrysler, a Land Rover, a Rover, a Subaru, a Tata és a Volvo. A legnagyobb arányú a visszaesés a Tatánál, márkaimportőre éppen egy tucatot értékesített, ami 63,6 százalékos visszaesést jelent.

A dobogós helyekre kerülők sorrendjében nincs változás, mindkét évben a Suzuki, az Opel és a Renault volt az első három. A Skoda 2003-ban erősebben tartja 2002-ben megszerzett negyedik helyét, utána a Volkswagen, majd a Peugeot következik

Visszaesés a haszonjárműveknél

A kishaszonjármű-piacon átlagban 14,3 százalékos volt a visszaesés, aminek a szakértők szerint az a fő oka, hogy megszűnt az öt személy szállítására is alkalmas kishaszonjárművek áfa-visszaigénylési lehetősége, s emiatt sok vásárlónak elment a kedve attól, hogy ezt a nagyobb terhek szállítására is alkalmas járműfajtát vegye.

De nem minden márkánál volt visszaesés, hiszen a Skoda 214,6 százalékos eladásnövekedéssel került az élre. A cseh márkát a Kia követi, amely 1799 kishaszonjárművel 52,3 százalékos növekedést ért el, a harmadik e piaci szegmensben a Mitsubishi, amely 10,6 százalékkal adott el többet, mint egy évvel korábban. Minden más márkánál visszaesést mutat az MGE-lista.

A nagyhaszonjárműveknél a visszaesés a jellemző, de egyes kategóriák eladása nőtt: az előző évhez képest 25,4 százalékkal többet adtak el a 3,5 tonna, 21,6 százalékkal a 15 tonna feletti összsúlyú teherautóknál. Az autóbuszoknál viszont 41,9 százalékos a csökkenés. Tavaly az előző évinél csaknem félszázzal több, összesen 7541 motorkerékpárt vásároltak. A forgalmazók közül csak a Peugeot-nál nem volt növekedés, amelyből 81,1 százalékkal vettek kevesebbet. A legjobban az Aprilia fogyott, a 2002. évi 629 után tavaly 1330 ilyen motort vásároltak.