A forintalapú kártya a legnépszerűbb
A GfK a 15 éves és idősebb lakosságot reprezentáló ezer fő személyes megkérdezése alapján kimutatta, hogy a legnépszerűbb banki szolgáltatás a bankkártyás forint-alapú folyószámla, amit eddig az ügyfelek kétharmada nyitott.
A kutatásból kiderült az is, hogy az átlagot meghaladó arányban rendelkeznek bankkártyával például a 20-49 évesek, az érettségizettek és a diplomások, a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban, illetve a 20 ezer lakosúnál nagyobb városban élők.
A Nagy Klasszikus: a betétkönyv
A szolgáltatások között a második legnépszerűbb a takarékbetétkönyv, amellyel a válaszadók 19 százaléka rendelkezik. A kutatás szerint bankkártya nélküli folyószámlát a lakosság 18 százaléka nyitott.
A GfK kimutatta, hogy átlagon felüli arányban váltottak takarékbetétkönyvet a 60 évesek vagy idősebbek, a havi nettó 100-140 ezer forint közötti jövedelmű háztartásban, valamint a vidéki kisvárosokban és falvakban élők.
Kurrens cikk a hitel is
A kutatóintézet szerint a negyedik legelterjedtebb szolgáltatás a hitel, amit a megkérdezettek 12 százaléka vett fel. A hiteleket felvevők főleg 30-39 évesek, szakmunkásképzőt végzettek és diplomások, illetve olyanok, akiknek a háztartásban a havi nettó jövedelem 100-140 ezer forint között van.
Hajlandóak újra sorban állni
A GfK közölte: a következő egy-két évben a megkérdezettek egyharmada szándékozik újonnan igénybe venni valamilyen pénzügyi szolgáltatást. Leginkább azok, akik már ügyfelei valamelyik banknak. A nem-ügyfelek körében ez az arány mindössze 12 százalék.
Konzervatív ügyfelek
A bank kiválasztásával kapcsolatban a megkérdezettek elmondták: döntéskor a hagyományokat 36 százalék, a lakóhelyhez való közelséget 32 százalék, a megbízhatóságot 21 százalék, míg a munkáltató ajánlatát 20 százalék erejéig vennék figyelembe.