A bankkártya a legnépszerűbb

2001.08.08. 15:07
Tízből hét magyar felnőtt ügyfele valamely banknak - derül ki a Gfk Piackutató Intézet legfrissebb felméréséből. A pénzintézet kiválasztásában sokkal fontosabb szempont a lakhelyhez való közelség, mint a megbízhatóság.
Az idei év második negyedévében a magyarországi felnőtt lakosság 69 százaléka volt ügyfele valamelyik pénzintézetnek, szemben a tavalyi hasonló időszak 60 százalékával.

A forintalapú kártya a legnépszerűbb

A GfK a 15 éves és idősebb lakosságot reprezentáló ezer fő személyes megkérdezése alapján kimutatta, hogy a legnépszerűbb banki szolgáltatás a bankkártyás forint-alapú folyószámla, amit eddig az ügyfelek kétharmada nyitott.

A kutatásból kiderült az is, hogy az átlagot meghaladó arányban rendelkeznek bankkártyával például a 20-49 évesek, az érettségizettek és a diplomások, a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban, illetve a 20 ezer lakosúnál nagyobb városban élők.

A Nagy Klasszikus: a betétkönyv

A szolgáltatások között a második legnépszerűbb a takarékbetétkönyv, amellyel a válaszadók 19 százaléka rendelkezik. A kutatás szerint bankkártya nélküli folyószámlát a lakosság 18 százaléka nyitott.

A GfK kimutatta, hogy átlagon felüli arányban váltottak takarékbetétkönyvet a 60 évesek vagy idősebbek, a havi nettó 100-140 ezer forint közötti jövedelmű háztartásban, valamint a vidéki kisvárosokban és falvakban élők.

Kurrens cikk a hitel is

A kutatóintézet szerint a negyedik legelterjedtebb szolgáltatás a hitel, amit a megkérdezettek 12 százaléka vett fel. A hiteleket felvevők főleg 30-39 évesek, szakmunkásképzőt végzettek és diplomások, illetve olyanok, akiknek a háztartásban a havi nettó jövedelem 100-140 ezer forint között van.

Hajlandóak újra sorban állni

A GfK közölte: a következő egy-két évben a megkérdezettek egyharmada szándékozik újonnan igénybe venni valamilyen pénzügyi szolgáltatást. Leginkább azok, akik már ügyfelei valamelyik banknak. A nem-ügyfelek körében ez az arány mindössze 12 százalék.

Konzervatív ügyfelek

A bank kiválasztásával kapcsolatban a megkérdezettek elmondták: döntéskor a hagyományokat 36 százalék, a lakóhelyhez való közelséget 32 százalék, a megbízhatóságot 21 százalék, míg a munkáltató ajánlatát 20 százalék erejéig vennék figyelembe.