A Boci csoki és a Milka a legnépszerűbb

2005.12.07. 15:34
A sajátmárkás termékeken kívül a Boci és a Milka a legnépszerűbb a Magyarországon forgalmazott termékek közül.

Amit a különböző egészségügyi és élelmezési statisztikák is rebesgettek már, az beigazolódni látszik a Szonda Ipsos – GfK Hungária közös fejlesztésű PMX adatbázisából is: édesszájúak vagyunk.

Karácsonykor népszerűbb

Az adatokból kiderül, hogy a 15 éven felüli lakosság csaknem kétharmada, több, mint 5,3 millió ember fogyaszt több-kevesebb rendszerességgel táblás csokoládét, ráadásul a korábbi évek tapasztalatai alapján az év utolsó heteiben, a téli ünnepek környékén ez a szám jelentősen emelkedik.

Az elfogyasztott mennyiség szerint képzett kategóriák alapján minden ötödik táblás csokievő kifejezetten intenzív fogyasztónak számít. Legnépszerűbb márkának az áruházláncok saját márkái mellett a Boci és a Milka bizonyult.

A csokoládéfogyasztók elég homogén célcsoportot alkotnak, korra és nemre való tekintet nélkül egyenletes arányokkal találkozhatunk. A lakosság régiónkénti eloszlását nézve átlag feletti fogyasztással bírnak a Budapesten és környékén élők, valamint a dél-alföldiek, legkevésbé édesszájúnak a nyugat-dunántúliak tekinthetők, ahol az országos átlagnak 92 százalékát teszik ki a táblás csokoládé rajongói.