A legtöbben a legnagyobb társaságtól, az Allianz Hungáriától pártoltak el (körülbelül 80 ezren), ám a társaság jó autókereskedői partnerhálózatának köszönhetően év közben - 2004-et leszámolva - rendre behozza az év elején elszenvedett lemaradást.
A másik jelentős ügyfélvesztést elszenvedő biztosító az előző két évben a piac legolcsóbb díjazású társaságai között szereplő Union volt. A piacot az idén a biztosítóegyesületek, különösen a MÁV Biztosítási Egyesület "szórta" meg olyan alacsony díjakkal, amelyekkel a versenytársak szemmel láthatóan nem számoltak. Erre bizonyság, hogy az elmúlt években az Union mellett szintén rendkívül népszerű Magyar Posta Biztosítótól is távozott 13 ezer ügyfél.
A piac átrendeződését mutatja, hogy a 2006-ra megszerzett új szerződéseket tekintve - korántsem végleges adatok szerint - a lapunk kérdésére válaszoló biztosítók összességében a tőlük elpártolókénál 50 százalékkal kisebb számról beszéltek. Az adatok szerint a Generalinak és az Uniqának sikerült a 30, illetve 16 ezer távozó helyét teljesen kitöltenie új szerződéssel, de például az Allianzhoz csak 23 ezer, az Unionhoz csak 10 ezer új szerződő jött, míg az Aegon 27 ezer "elveszett" és 10 ezer új szerződőnél tart. Pozitív szaldóról egyedül az OTP-Garancia számolt be, 9 ezer búcsúzójukhoz képest 20 ezer új szerződésről tudnak.