Natália
-3 °C
8 °C

A vagyonunk fontosabb az életünknél

2006.02.21. 14:10
A magyarok inkább költenek vagyonuk, mint életük biztosítására - derül ki a GfK felméréséből. Vagyonbiztosítással százból 75 ember rendelkezik, többségük a lakására vagy a házára kötött biztosítást. Személyes biztosítása csak a lakosok mintegy harminc százalékának van.
A magyar lakosság mintegy harmada személyét, háromnegyede vagyonát biztosítja a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, a tavalyi évet értékelő tanulmánya szerint. A GfK közleménye szerint a vagyonbiztosítási formák közül továbbra is a lakás- és házbiztosítás a legelterjedtebb.

A lakás az első

A személyes biztosítással rendelkezők 29 százalékának van elérésre szóló életbiztosítása, 27 százalékuk rendelkezik a kockázati és a tisztán elérési életbiztosítás szolgáltatásait ötvöző vegyes életbiztosítással, és szintén 27 százalékuknak van nyugdíjbiztosítása. Életbiztosítással tehát a személyes biztosítást kötőknek csak a fele, az összes magyar lakosnak mindössze egyhatoda rendelkezik.

A vagyonát biztosítók 84 százalékának van lakás- vagy házbiztosítása. 59 százaléka rendelkezik kötelező gépjármű felelősségbiztosítással, ám csupán 13 százalékuknak van cascója.

A felmérés eredményei szerint az előző év során a válaszadóknak csupán 8 százaléka kötött utazáshoz utasbiztosítást. A válaszok alapján a megkérdezettek közel kétötöde tervezi biztosítás kötését és mintegy harmada szándékozik további biztosítást kötni az elkövetkező két évben. Mindkét csoport körében legnagyobb népszerűsége a lakás- és házbiztosításnak, illetve a vegyes életbiztosításnak van.

A biztosítás kötését tervezők 16-16 százaléka nyugdíj-, illetve kötelező gépjármű felelősségbiztosítás kötését fontolgatja. A további biztosítás kötését tervezők körében harmadik helyen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás áll, míg a preferencialista negyedik helyén pedig az elérésre szóló életbiztosítás és a nyugdíjbiztosítási konstrukciók osztoznak.

A felmérést végző kutatók arra is kíváncsiak voltak, hogy a lakosság milyen szempontok alapján ítéli meg, illetve választja ki a számára legmegfelelőbb a biztosítótársaságot. A valamely társaságot szimpatikusnak tartók számára legfontosabb szempontok a jó hírnév, az ajánlatokhoz fűződő kedvező feltételek és a megbízhatóság. Az informális csatornák súlya a fentiekhez képest kisebb: a barátoktól és ismerősöktől kapott pozitív jelzések csupán 15 százalékukra van meggyőző hatással.

Az intézet 1998 óta negyedévente készít Biztosításpiaci Adatszolgáltatás címmel felmérést a lakosság biztosítótársaságok iránti attitűdjéről, a különböző biztosítási formák kedveltségéről és a különböző biztosításformák közötti választás mögött meghúzódó motivációkról. A felmérés emellett kiterjed a lakosság biztosítási szándékainak alakulására is.