Kevés egyéni biztosítás
Személyre szóló biztosítást a 15 éves és idősebb lakosság egyharmada kötött, de a háztartások kétharmada rendelkezik valamilyen biztosítással. A biztosító társaságok zömét többen ismerik az idén mint tavalyelőtt az első negyedévben. A spontán ismertségi ranglistán az Allianz Hungária és az Argosz javított pozícióján a legnagyobb mértékben. Az Allianz a legismertebb biztosító a legalább középfokú végzettségű, tehetősebb fiatal és középkorú válaszadók között.
A támogatott névismertség szerinti sorrend annyiban tér el a spontántól, hogy az átlagosnál több biztosító céget ismernek a magasabb iskolai végzettségűek, magas jövedelmű háztartásban és megyeszékhelyeken élők.
Kicsi a reklámok hatása
A felmérés eredményeinek egyik érdekessége, hogy az ING ugyan elhagyta a Nationale Nederlanden nevet, amit ennek ellenére idén többen neveztek meg általuk ismert biztosítóként, mint tavaly az utolsó negyedévben. Hasonló jelenséget mutattak a kutatások, amikor az Állami Biztosító megszűnése után sok évvel még mindig a legismertebb cégek közé tartozott az akkor már nem létező cég.
Fordított trend figyelhető meg az AXA-UNIQUA névváltozásnál, ahol a régi név említési aránya csökken, az új UNIQUA név ismertségi aránya viszont növekszik.
A reklámismertség mutatói gyorsan változnak, mivel egy-egy hirdetési kampány erősen képes befolyásolni a fogyasztókat. Az Allianz Hungária őrzi vezető helyét, az Aegon idén az első negyedévben feljött a másodiknak, míg a Generali és az ING N-N található a következő helyeken, a reklámismertségnél.
Általában megállapítható, hogy a felnőtt lakosság 41 százaléka egyetlen biztosító reklámjára sem mondta azt, hogy ismeri. A piacvezető biztosítók reklámjait legnagyobb arányban a szakmunkás végzettségű fiatalok és középkorúak jegyezték meg.