Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Ismét online boom várható

2004.08.18. 08:16
Jelentősen emelkedhet az online reklámköltés Magyarországon. Az előrejelzések szerint az idén több mint 3 milliárd forog majd az internetes piacon, a vezető portálok kasszíroznak.
Az idén Magyarországon negyven-ötven százalékkal emelkedhet az online reklámköltés. Hámori Zsuzsa, az Initiative Media internetes részlegének vezetője szerint a legóvatosabb becslések alapján is nettó 3 milliárd forint fölé növekedhet az internetes reklámköltés. A nagymértékű bővülésnek az első számú nyertesei a legnagyobb portálok, köztük az Origo, az Index és a Sanoma online portfóliója - véli a szakértő. A jövőt illetően mindenképpen fontos kérdés, miképpen változik majd az internetes penetráció. Az előző évhez képest 2004 első negyedében 10 százalékos emelkedéssel, 26,1 százalékra nőtt a penetráció a Szonda Ipsos adatai szerint.

Aktív autósok

Az online hirdetők közül a legaktívabbak továbbra is az autós és telekommunikációs hirdetők. Az FMCG cégek közül a sörgyártók és a szépségápolási cikkek forgalmazói is egyre többször jelennek meg az interneten. Hámori Zsuzsa szerint e hirdetők elsősorban a nagyobb tömegeket elérő portálokon kommunikálnak, hiszen ezek látogatottságukat tekintve ma már a legolvasottabb sajtótermékekkel is felveszik a versenyt.

Az internethasználat fő helyszíne is változott az utóbbi időben. A legdinamikusabban az otthoni internetezők száma növekszik - nem kis mértékben a Sulinet programnak köszönhetően -, a legnagyobb arányban (11,3 százalék) már otthonról kapcsolódnak a hálóra.

Globális növekedés

Az online hirdetési piac hasonló növekedési ütemet produkál külföldön is: több mint 9 milliárd dollárra emelkedhet az internetes reklámköltés az Egyesült Államokban. Az eMarketer legújabb elemzése szerint ez 25 százalékos növekedés a 2003. évhez viszonyítva. A prognosztizált eredmény a dotcom cégek virágzása idején, 2000-ben elért eddigi csúcsot egymilliárd dollárral haladja meg. A jövőt illetően is nagymértékű növekedés várható: az eMarketer 7,7 százalékos javulást jelez előre 2005-ben. A javulás különösen nagy eredménynek számít azok után, hogy 2002-ben katasztrofálisan, 15,8 százalékkal esett vissza a költés a dotcom üzletág hanyatlásával egy időben.

A várakozásokat megerősíti, hogy a nagy kutatócégek mind egyetértenek az előrejelzéssel. Az eMarketernél optimistább az American Technology Research és a Jupiter. Előbbi 30, utóbbi 27,3 százalékos bővülést tart reálisnak. Az Universal McCann viszont valamelyest kevesebb, 20 százalékos növekedést prognosztizál az idei évre.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!