Bejött a Boci
A mostani analízis a magyar piacon készült, a magyarországi fogyasztók által ismert márkákról. A társaság 1600 főt kérdezett meg 2004 novembere és 2005 januárja között, és összesen 895 márkát vizsgált. Az első ötbe négy élelmiszermárka került - Pick, Trappista, Milka, Coca-Cola -, ám az első helyet Magyarország foglalhatja el, és ez a „márka" lett az abszolút befutó a leginkább releváns és az ismert márkák körében is.
A 2000-es felméréshez képest a legerősebb márkáknál az első húsz körében viszonylag nagy volt a mozgás: idén kikerült a Herendi, a Zsolnay, a Tokaji, a Sony, a Hollóházi, a Piros Mogyorós, a Lego, a Nestlé és a BMW, míg bekerült a top 20-ba a Boci, a Balaton szelet, a Nokia, a Dr. Oetker, a Pickwick, a Ferrero, a Győri keksz, a Pilóta, a Gyulai és a Maggi.
Hullámzó hangulat
Az egyes részlisták közül a legegyedibb márkák rangsora gyökeresen átalakult öt év alatt. A 2005-ben az élen a Mercedes-Benz végzett, holott 2000-ben még csupán a 13. volt; a második pedig a Ferrero lett (öt éve a 120. helyen állt), a harmadik a Pick (korábban a 9. volt).
A felmérés érdekessége, hogy Magyarország NATO-hoz történt csatlakozása óta némileg csökkent a szövetség elismertsége, ugyanakkor a Magyar Honvédség brandje erősödött valamelyest. A magyarok jobban kedvelik az Európai Uniót, közelebbinek érzik magukhoz, míg az Egyesült Államokhoz az utóbbi időkben inkább a megközelíthetetlenség fogalma kapcsolódik, és csökkent a megbecsültsége is – írta meg a Hvg.hu.
Magyarország brandje nem csak nálunk erős: a Y&R nemzetközi felmérése szerint az ország jobb megítélés alá esik, mint Csehország, vagy akár Németország. A felmérés szerint az olaszok kissé távolságtartó, de alapvetően barátságos és független népnek gondolnak bennünket, s bár a lengyelek ítélete is alapvetően pozitív, ők már felemlegetik az „arrogáns” jelzőt is.