Vilma
-7 °C
4 °C

Magyarország jobb „termék”, mint Németország

2005.04.06. 09:00
A Young & Rubicam 1600 főt megkérdezve állította fel az idei márkarangsort, mely némi meglepetést hozott: az élen komoly mozgás történt. Kikerült a top 20-ból a Zsolnay és a Tokaji, de bekerült a Boci és a Balaton szelet.
Magyarország, Pick, Trappista - továbbra is ez a három legerősebb magyarországi márka, derül ki a Young & Rubicam (Y&R) 2005-ös Márkaméter (BrandAsset Valuator - BAV) nevű felméréséből – írta meg a Napi Gazdaság. A BAV olyan globális eszköz, amely összevethetővé tesz globális márkákat, illetve - nem feltétlenül csak globális márkákból álló, de minden piacon létező - kategóriákat.

Bejött a Boci

A mostani analízis a magyar piacon készült, a magyarországi fogyasztók által ismert márkákról. A társaság 1600 főt kérdezett meg 2004 novembere és 2005 januárja között, és összesen 895 márkát vizsgált. Az első ötbe négy élelmiszermárka került - Pick, Trappista, Milka, Coca-Cola -, ám az első helyet Magyarország foglalhatja el, és ez a „márka" lett az abszolút befutó a leginkább releváns és az ismert márkák körében is.

A 2000-es felméréshez képest a legerősebb márkáknál az első húsz körében viszonylag nagy volt a mozgás: idén kikerült a Herendi, a Zsolnay, a Tokaji, a Sony, a Hollóházi, a Piros Mogyorós, a Lego, a Nestlé és a BMW, míg bekerült a top 20-ba a Boci, a Balaton szelet, a Nokia, a Dr. Oetker, a Pickwick, a Ferrero, a Győri keksz, a Pilóta, a Gyulai és a Maggi.

Hullámzó hangulat

Az egyes részlisták közül a legegyedibb márkák rangsora gyökeresen átalakult öt év alatt. A 2005-ben az élen a Mercedes-Benz végzett, holott 2000-ben még csupán a 13. volt; a második pedig a Ferrero lett (öt éve a 120. helyen állt), a harmadik a Pick (korábban a 9. volt).

A felmérés érdekessége, hogy Magyarország NATO-hoz történt csatlakozása óta némileg csökkent a szövetség elismertsége, ugyanakkor a Magyar Honvédség brandje erősödött valamelyest. A magyarok jobban kedvelik az Európai Uniót, közelebbinek érzik magukhoz, míg az Egyesült Államokhoz az utóbbi időkben inkább a megközelíthetetlenség fogalma kapcsolódik, és csökkent a megbecsültsége is – írta meg a Hvg.hu.

Magyarország brandje nem csak nálunk erős: a Y&R nemzetközi felmérése szerint az ország jobb megítélés alá esik, mint Csehország, vagy akár Németország. A felmérés szerint az olaszok kissé távolságtartó, de alapvetően barátságos és független népnek gondolnak bennünket, s bár a lengyelek ítélete is alapvetően pozitív, ők már felemlegetik az „arrogáns” jelzőt is.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Fergeteges Szilveszter

Fantasztikus szilveszteri vacsorával, hajnalig tartó bulikban, ismert sztárokkal töltheti el az év utolsó éjszakáját.