Miklós
-7 °C
2 °C

Cégkarácsony: golyóstoll és bőrmappa

2005.12.07. 12:14
Kapcsolódó cikkek (1)
A Promo Direkt piackutató Kreatív online-on publikált felmérése szerint a legtöbb cég irodaszereket küld a partnereinek karácsonyra.

A Promo Direkt az elmúlt évekhez hasonlóan idén is készítette felmérést a karácsonyi reklámajándékokról, a telemarketinges kutatásában 1300 cégvezetőt kérdeztek meg. Az adatok szerint a cégek továbbra is hagyományos, vagyis másképpen fogalmazva fantáziátlan ajándékokat küldenek: 39 százalék ajándékoz például valamiféle irodaszert vagy írószert.

Irodaszert a fa alá

A válaszokból kiderült az is, hogy egy év alatt 26 százalékra nőtt azon vállalatok aránya, amelyek italokat, borokat küldenek szét az év végi ünnepekre kapcsolathálójukon. Ennél jóval alacsonyabb a divatcikkek, trikók, baseball sapkák és sporteszközök népszerűsége. A Promo Direkt felmérése szerint a tavalyihoz hasonlóan az idén is mind többen keresnek egyéni, exkluzív ajándékokat, a termékek kiválasztásánál pedig a praktikusság, az ár és a minőség után az egyediség a legfontosabb kritérium, de fontos az újdonság varázsa, és az is, hogy a terméket könnyen el lehessen látni a cég emblémájával.

Az ajándékok ára az olcsóbb csecsebecsétől a több tízezer forintos luxuscikkekig terjed. A válaszadó cégek 19 százaléka vásárolt tavaly százezer forint alatt, 47 százalékuk pedig 100-500 ezer forint közötti összeget költött a karácsonyi céges szeretetre.

Az Index által megkérdezett, cégajándékokkal, emblémás reklámtárgyak forgalmazásával foglalkozó vállalkozások szerint piaci forgalmuk közel hatvan százaléka a karácsonyt megelőző időszakban bonyolódik, a többi megrendelés pedig általában céges születésnapokhoz vagy egyéb cégeseményekhez, például arculatváltáshoz, összeolvadáshoz kapcsolódik.

Nem minden cég ad azonban ajándékot karácsonyra: Nyugat-Európában egyre nagyobb divat a karácsonyi repiajándékokra költött pénzt inkább egy jótékonysági alapítványnak utalni, és persze minderről képeslapon értesíteni a partnereket, hadd érezzék ők is, hogy szociálisan milyen érzékeny a partnervállalat. Így tett például tavaly Magyarországon a T-systems is.