További Magyar cikkek
Egyre több Tescóban nem lehet kapni a Coca-Cola termékeit - írták olvasóink a Homárnak. Mint az Index megtudta, ennek hátterében az áll, hogy a két cég nem tudott megegyezni a termékek áráról, elhelyezéséről és promóciójáról. A Tesco néhány hete már nem rendel a Coca-Colától, a raktáron lévő készletek pedig lassan kifogynak. Az áruházakban üresen állnak a cég hűtői (más cég termékeit ezekbe természetesen nem lehet beletenni), a polcok üresen állnak, és a pénztárak környékéről is eltüntek a kis Coca-Cola-hűtők.
Árvita
A Coca-Cola mindenkinek szállít, aki rendel tőlünk - nyilatkozta az Indexnek a társaság kommunikációs igazgatója. Pogány Éda elmondta, a két cég között régóta folynak tárgyalások a szállítási és kereskedelmi feltételekről, de nem tudtak megegyezni. Többet nem árult el, mint mondta, a szerződés részletei bizalmasak, a kereskedelmi partnerekkel kötött megállapodásról nem adhatnak ki adatokat. A Tesco egy ideje nem rendelt a cégtől, így a készletek kifogyásával átmeneti áruhiány keletkezett - tette hozzá Pogány Éda.
Az Index információi szerint a vita már tíz hónapja tart a két cég között, azóta nem tudtak megegyezni. Úgy tudjuk, a Coca-Cola többek között emelni akarta az üdítők árait, a Tesco pedig ezt nem fogadta el. A helyzet odáig fajult, hogy a Tesco leállította a megrendeléseket. A fogyasztók egyébként azt is nehezményezik, hogy az áruházláncban nincs semmilyen tájékoztatás arról, hogy miért és meddig nem lehet a cég termékeit kapni.
Nincs kóla
Valóban nem rendeltünk üdítőket a Coca-Colától az utóbbi két hétben - nyilatkozta az Indexnek Hardy Mihály. A Tesco kommunikációs igazgatója elmondta, a Coca-Cola által felkínált árat az áruházlánc nem tudta elfogadni. Az áron kívül más feltételekről is tárgyaltak, például a termékek promóciójáról, elhelyezéséről. Azzal, hogy az áruházlánc a promóciós termékek közé tesz egyes termékeket, elősegíti, hogy több fogyjon belőlük, ezért cserébe különböző kedvezményeket szokás adni - magyarázta Hardy Mihály.
Az ügy a Tescónak is kellemetlen, hiszen a vásárlók keresik a Coca-Cola termékeit. Az áremelést kénytelenek lennének a fogyasztókra hárítani, és szerintük az elfogadhatatlanul megdrágítaná az üdítők árát. Az áruházlánc célja azonban az, hogy minél alacsonyabban tartsák az üdítők árát. A tárgyalások most ugyan megakadtak, de a cég keresi a megállapodás lehetőségét. "Bízunk abban, hogy meg tudunk egyezni a mindenkinek elfogadható árakról és feltételekről" - tette hozzá Hardy. Addig is más termékekkel próbálják pótolni a hiányt.