A CSA élére néhány napja új vezető, az állami CEZ energetikai cég felső vezetéséből érkező Radomir Lasák került. Egyelőre nem túl bőbeszédű, de szakértők szerint hamarosan hozzálát a privatizációs előkészületekhez, a tranzakcióra még az idén, az év utolsó negyedében sor kerülhet. Lasáknak kiváló pénzügyi tapasztalatai vannak, és részt vett már hasonló felkészítésben. A cég az elmúlt években folyamatosan növelte utasai számát, és kargóközpontot épített Prágában. A SkyTeam globális légi szövetségbe való betagozódása befejeződött, ez a kapcsolatrendszer jól jönne az AiRUnionnak.
Az AiRUnion vezetője előzőleg lapunknak adott exkluzív nyilatkozatában (VG, 2006. január 12., 11. oldal) határozottan a Malévet nevezte meg első számú jövendőbeli térségbeli partnerének, illetve kiszemelt felvásárlási célpontjának, ám már akkor jelezte: ha mégsem sikerülne nyerni a pályázaton, akkor más módot keres az uniós piacra való bejutásra. A magyar kormány szóvivői irodája szerint nincs napirenden a Malév magánkézbe adása. Szakértők szerint a választásokig már biztos nem írják ki a pályázatot, és az új kormánynak sem ez lesz a legfontosabb az első hónapokban, így ha őszig nem tisztázódik a helyzet, az orosz cégcsoport felgyorsíthatja a tárgyalásokat a prágai illetékesekkel.
Abramovics és vezetőtársai közben a szövetség erősítésén és a több mint száz repülőgépből álló flotta korszerűsítésén dolgoznak. Ezt jelzi, hogy a múlt héten átvették az első Boeing 737-es utasszállító gépet. Tavaly 11 ilyen gépet rendeltek meg, ezekből az idén tavasszal öt érkezik. A 737-es gépen kívül még három Boeing 767-es teljesít szolgálatot útvonalaikon. A folyamatosan bővített Boeing-flotta karbantartására az AiRUnion közvetlen megbízást kíván adni. A szóba jöhető partnerek között van a Malév leányvállalata, az Aeroplex Kft. is. - jelezték az AiRUnion budapesti központjában.