A gyötrő kérdés: mi lehet a táblás csokival?
Az első nyolc havi adatok szerint a háztartások szeletes csokoládéból mennyiségben 3, értékben 7 százalékkal többet vettek, mint egy évvel korábban.
A táblás csokoládék forgalma a mennyiséget vizsgálva 5 százalékkal, az értéket tekintve 1 százalékkal csökkent.
A számsorok szerint felnőtt fogyasztók tábora is bővül
Több év számsorait összehasonlítva a GfK azt állapította meg, hogy a csokoládék népszerűsége egyre nő. Míg ugyanis az étkezési szokásokra vonatkozó legelső, 1989. évi felmérés tanúsága szerint mindössze a felnőtt lakosság 42 százaléka fogyasztott különösen szívesen csokoládét, addig idén ez az arány 60 százalékra növekedett.
Tavaly megtorpantunk
A háztartások szeletes és táblás csokoládé vásárlásai a piackutató intézet adatai szerint tavaly 4-4 százalékkal elmaradtak az 1999. évitől, az azt megelőző mindkét évben azonban növekedést mutattak.
1999-ben a szeletes csokoládék piaca (értékét tekintve) 13 százalékkal, a táblásé 11 százalékkal bővült az 1998-ashoz képest. A növekedés 1998-ban 1, illetve 14 százalékos volt.