Árpád
-2 °C
9 °C

Demján venné meg az M5-öst?

2003.09.04. 11:18
A Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit-csoport szerepet kaphat az M5-ös autópálya üzemeltetésének kivásárlásában - értesült a Népszabadság. A TriGránit cáfol.
A Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit-csoport szerepet kaphat az M5-ös autópálya üzemeltetésének kivásárlásában - következtetnek szakértők a gazdasági tárca és az M5-öst üzemeltető AKA Rt. tulajdonosai között folytatódó tárgyalások alapján. A Népszabadság szerint a megbeszéléseken közvetítőként jelent meg Bartha Ferenc, a TriGránit elnöke - állítólag a legnagyobb AKA-tulajdonos, a francia Bouygues felkérésére. Bartha azonban tagadja, hogy részt vett volna a megbeszéléseken.

Simulékonyabb partner

A kabinet évek óta szeretné a matricás rendszert bevezetni az Európa legdrágább autósztrádájaként emlegetett M5-ösön. A tárgyalások eddig nem vezettek eredményre. Továbbra sincs határozott elképzelés arról, hogyan vonhatná be a matricás rendszerbe az M5-ös autópályát a kormányzat.

Az államnak közvetlen pénzügyi terhet nem jelentő megoldást kétségkívül az jelentené, ha a mostani - meglehetősen kemény tárgyalópartnernek bizonyuló - AKA-tulajdonosokat egy simulékonyabb csoport váltaná fel. A TriGránit és az autópályákat felügyelő gazdasági tárca kapcsolatát erősíti, hogy a minisztérium közigazgatási államtitkára korábban Demján Sándor cégének tanácsadója volt - írja a Népszabadság.

Csak ígérgetnek

Egymást érik a kormányzati ígéretek az Európa legdrágább autópályájaként emlegetett M5-ös díjainak mérséklésére. A magyar sztrádaügy gordiuszi csomóját Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter ígérete szerint januárban vágják majd át.

A nagy ígérgetés közepette az autósok és az M5-ös menti települések lakói a matricával autózók számára júliusban beígért 30 százalékos díjkedvezményre is hiába várnak.