Simulékonyabb partner
A kabinet évek óta szeretné a matricás rendszert bevezetni az Európa legdrágább autósztrádájaként emlegetett M5-ösön. A tárgyalások eddig nem vezettek eredményre. Továbbra sincs határozott elképzelés arról, hogyan vonhatná be a matricás rendszerbe az M5-ös autópályát a kormányzat.
Az államnak közvetlen pénzügyi terhet nem jelentő megoldást kétségkívül az jelentené, ha a mostani - meglehetősen kemény tárgyalópartnernek bizonyuló - AKA-tulajdonosokat egy simulékonyabb csoport váltaná fel. A TriGránit és az autópályákat felügyelő gazdasági tárca kapcsolatát erősíti, hogy a minisztérium közigazgatási államtitkára korábban Demján Sándor cégének tanácsadója volt - írja a Népszabadság.
Csak ígérgetnek
Egymást érik a kormányzati ígéretek az Európa legdrágább autópályájaként emlegetett M5-ös díjainak mérséklésére. A magyar sztrádaügy gordiuszi csomóját Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter ígérete szerint januárban vágják majd át.
A nagy ígérgetés közepette az autósok és az M5-ös menti települések lakói a matricával autózók számára júliusban beígért 30 százalékos díjkedvezményre is hiába várnak.