Tízmilliárdot költünk dezodorra

2006.08.04. 11:02
Egyre több dezodort használnak a magyarok. Mennyiségben 10, értékben 4 százalékkal nőtt az izzadásgátlók forgalma tavaly május és idén április között, az előző hasonló időszakhoz képest - derül ki az ACNielsen felméréséből.

Egy lakosra 2,1 darab dezodor jutott a szóban forgó elmúlt tizenkét hónap során, míg az előző évben csak 1,9. Összességében a bolti eladások értéke meghaladta a 10 milliárd forintot - írja összegzésében a piackutató cég.

Női deókra jut a mennyiségi forgalom 58, férfi deókra 42 százaléka. Ezek az arányok eléggé stabilnak látszanak a legutóbbi időben. A férfiak körében jobban elterjedt az aerosolos és a stift, mint a nőknél. A szebbik nem viszont jóval nagyobb arányban használja a golyóst és a krémet.

Összességében legnépszerűbb továbbra is az aerosolos, amelyre az összes értékesített darab több mint fele jutott. Utána a stift következik, majd a golyós, míg sokkal kisebb részaránnyal a krém, valamint a pumpás.

A dezodorok fogyasztói átlagára általában csökken, ami részben a promócióknak köszönhető. Egy darab aerosolos átlagosan 478 forintba került idén március-áprilisban, ami 16 százalékkal alacsonyabb, mint a két évvel korábbi, hasonló periódusban. Egy-egy stiftet átlagosan 605 forintért lehetett megvenni, 12 százalékkal olcsóbban, mint két évvel azelőtt. A golyós 9, a krém 12 százalékkal került kevesebbe. Csak a pumpás ára növekedett, 26 százalékkal, a szóban forgó időszakban.

A beszerzés helye a hipermarketre és a drogériára koncentrálódik. Előbbiben vásárolják az összes dezodor 38, utóbbiban 31 százalékát. A kereskedelmi márkák ebben a kategóriában az átlagosnál kisebb szerepet játszanak. Mindössze 7 százalékot vittek el a mennyiségi eladásokból március-áprilisban; 2 százalékponttal többet, mint a múlt évi hasonló periódusban.