Ambrus
-7 °C
3 °C

Hetente öt új Aldi- és hat új Lidl-üzlet

2005.04.18. 09:17
Magyarországon jelenleg 387 diszkontüzlet működik, szemben az öt évvel ezelőtti 299-el. A látványos növekedés mögött a vásárlási szokások változása, az árérzékenység és a diszkontüzletek mind nagyobb elfogadottsága áll.

Itthon a diszkontok adják a fogyasztási cikkek napi forgalmának 13,2 százalékát, amely egyelőre elmarad a nyugat-európai országok 15-16 százalékos átlagától. Az AC Nielsen kutatása szerint, ahogyan Európában, úgy Magyarországon is számítani lehet a diszkontok gyors erősödésére. A 387 üzletet egyelőre négy lánc, a Plus, a Penny, a Profi és a Lidl adja, ám nem kizárt, hogy a jövőben újabb hálózatok jelennek meg. A Napi Gazdaság információi szerint az uniós tagállamok közül most Magyarországot sorolják az elemzők a legjobb kereskedelmi befektetések közé, amely egyértelművé teszi az élelmiszer-kereskedelem koncentrációját.

Hard diszkontok: kevés termék, de nagyon olcsón

A diszkontpiacon várhatóan a hard diszkontok szerepe nő itthon. Ezek rendkívül szűk termékválasztékkal (900-1500 termék), ugyanakkor meghökkentően alacsony árakkal működnek. Itthon a Penny Market és a Lidl használja ezt a kereskedelmi formát. Európa nyugati felén ugyancsak a hard diszkontok előretörése várható. Az AC Nilesen szerint a következő években minden hétre öt új Aldi- és hat új Lidl-bolt nyitása várható a közösség piacán.

Ilyen dinamikus növekedésre egyetlen élelmiszer-kereskedelmi csatorna sem képes. Még a hipermarketszektor sem, amely a korábbi években rendre elvitte a pálmát azzal, hogy az új tagországokban rohamléptekkel terjedt. A 2007-es uniós forgalmi adatokat lebontva 74 milliárd eurós bevétel várható az említett keménydisztont-láncoktól és 40,8 milliárd euró az úgynevezett puha diszkontoktól, vagyis az olyan láncoktól, mint a Plus vagy a Profi.

Németországban is

Az Európában is erősnek számító vásárlóerővel bíró Németországot például meghódították a diszkontok, piaci szerepük ott meghaladja a 38 százalékot. Ez ugyan extrémnek számít Európa-szerte, hiszen ott 9600 lakosra jut egy diszkontüzlet. Magyarországot alapul véve ehhez 1030 diszkontnak kellene működnie, vagyis csaknem háromszor annyinak, mint most.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.