Business Talks '24
Üzleti konferencia
Július 31-én Magyarországon is hatályba lép az Európai Unió dohányreklám-irányelve. Az Európai Parlament és Tanács által 2003-ban elfogadott szabályozás tiltja a dohányáru reklámozását az írott sajtóban, a rádióban és az interneten. Az irányelv ezenkívül tiltja a dohánygyárak közreműködését szponzorként a nemzetközi kulturális és sportrendezvényeken.
Magyarországon június 27-én fogadta el a parlament a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény módosítását. Dióssy Gábor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) politikai államtitkára a törvénymódosítás általános vitáján elmondta, hogy a reklámtörvény módosításával eleget teszünk uniós jogharmonizációs kötelezettségünknek, és ezzel egy időben létrejön a rugalmasabb és hatékonyabb reklámfelügyeleti eljárás.
A javaslat az eddigi törvényi megfogalmazás, a világszintű nemzetközi motorsportrendezvény helyett a "nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő jelentőségű eseményen" engedélyezi a dohányreklámot. Dióssy Gábor szerint ez a módosítás figyelembe veszi az uniós irányelvet, ugyanakkor tekintettel van Magyarország Forma-1-en vállalt nemzetközi kötelezettségeire is.
A GKM tájékoztatása szerint Magyarországon 2001. óta szigorú dohányreklám-tilalom van érvényben olyan területeken is, mint például a közterületi, vagy nyomtatott sajtóban történő reklámozás. A szigorú tilalom alól kivételt képez a dohányáruk bemutatása eladási helyükön, valamint a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő eseményeken a szponzoráció. Ez utóbbi alatt az elmúlt években kialakult gyakorlatnak megfelelően a Forma-1 mogyoródi futamának megrendezését kell érteni.
Business Talks '24
Üzleti konferencia