Judit
3 °C
6 °C

Kisváros a Duna Plaza mögött

2001.06.13. 12:42
Jó hír a bevásárlóközpontokat már-már második otthonának tekintő generációnak: a multiplexeket, cél nélküli bolyongásokat megunó nagyközönség egy-két év múlva a Duna Plaza mögött épülő új létesítményekben folytathatja körútját. Sőt, jachtkikötőben, szállodákban és a sétányon heverhetők ki például a hipermarketes bevásárlás fáradalmai.

A korábban meghiúsult tervekhez hasonló fejlesztésekbe kezd a Transelektro Rt. a Duna Plaza mögötti 40 ezer négyzetméteres területen. Első ütemben hipermarket és irodaház épül a Transelektro birtokában lévő telkeken, ami a tervek szerint 2002 végére, vagy 2003 elejére készül majd el. A beruházás százmillió német márkába kerül. A következő lépcsőben a Duna partján fekvő részeket hasznosítaná a cég, ahova jachtkikötőt, esetleg szállodát építene.

Az önkormányzat nélkül nem megy

Hipermarket
Több ezer vagy tízezer négyzetméter területű, egyszintes, egy légterű, legalább tíz pénztárral működő üzlet; kínálatának nagy része élelmiszerből, de legalább 30 százaléka más termékekből áll. Ebbe a kategóriába tartozik a Tesco, a Cora és az Auchan.
A tervben szereplő beruházások megkezdése előtt a Transelektro a XIII. kerületi önkormányzattal folytat tárgyalásokat - mondta az Indexnek Sarlós Tibor, a vállalat kereskedelmi és befektetési igazgatója. Erre azért van szükség mert a szintén tervbe vett lakásépítésekhez átfogó partfejlesztés (közművesítés, árvízvédelem és útépítés) kell, amelyet a beruházó egymaga nem vállalhat.

A Carrefour továbbra is az esélyesek között

Sarlós Tibor az Indexnek azt mondta, hogy szeptember-októberre dől majd el, hogy a tervezett létesítmények közül melyeket értékesíti, és melyeket adja bérbe a Transelektro. Azt még nem tudni, hogy a hipermarket melyik kiskereskedelmi hálózathoz tartozik majd. Szakmai körökben korábban az a hír terjedt el, hogy a francia Carrefour lehet a befutó, ám a Transelektroval folytatott tárgyalások megszakadtak. Sarlós Tibor az egyeztetések megakadását cáfolta, így akár elképzelhető, hogy a Carrefour a Duna Plaza mögötti hipermarkettel léphet be a magyar piacra.

A kiskereskedelemben jártas szakemberek egyébként biztosra veszik, hogy a Duna partján épülő hipermarket olyan hálózathoz kerül, amelyik új szereplő lehet Magyarországon. Erre egy jól bevált üzletpolitika utal: a Magyarországon már jelen levő hipermarketek között ugyanis az a gyakorlat, hogy további terjeszkedéseikhez nem kész létesítményeket vásárolnak, illetve bérelnek, hanem a telek megvétele után maguk építkeznek.