Árpád
-1 °C
9 °C

Konjunktúra előtt áll a magyar internetgazdaság

2002.09.18. 10:58
Az internettel és internetes alkalmazásokkal kapcsolatos várakozások sokat javultak Magyarországon a második negyedévben az e-Gazdaság nevű konjunktúramutató szerint. Főként a kis- és középvállalatok hisznek a korábbinál jobban az internet lehetőségeiben.
A magyar gazdaságban az internettel és az internetes alkalmazásokkal kapcsolatos várakozásokat összegző index az idei második negyedévben 14,1 százalékpont volt, ez 3,3-mal jobb az előző negyedévinél - adta hírül a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. A mostani adat gyorsan javuló kilátásokat jelent. Az e-Gazdaság nevű mutató a tavalyi második negyedévben 15,1 százalékponton állt.

A nagyvállalatok kevésbé optimisták

Az index nullánál nagyobb értéke a szereplők optimizmusát jelzi. A felmérés megállapítása szerint ebben az időszakban főként a kis- és középvállalatok (kkv) értékelték a korábbinál nagyobbnak az internet gazdasági befolyását és a kínálkozó lehetőségeket. Amíg a kkv-k közül mind többen számítanak a világhálón lebonyolított forgalom növekedésére, addig a nagyvállalatok e szegmensben legfeljebb kis emelkedést prognosztizálnak.

Az egyes szegmensek közül az ipari és a szolgáltató cégek, valamint a turisztikai vállalkozások optimizmusa nőtt, míg a kereskedelmi és a pénzügyi szféra internettel kapcsolatos várakozásai stagnáltak.

A cégek mobilon nem reklámoznának

A mobiltelefon-alapú kereskedelemmel kapcsolatban a vállalatok többsége egyetért abban, hogy a számítógépeknél elterjedtebb mobilkészülékeken lebonyolított üzleti forgalom sikeres lehet, ennek ellenére 51 százalékuk nem tudja elképzelni, hogy termékét vagy szolgáltatását mobilon népszerűsítse, míg 19 százalékuk tartja ezt elképzelhetőnek rövidtávon.

A cégek szerint a legfontosabb kérdés a biztonsági problémák kezelése - túlnyomórészt a tranzakciók rögzítésével és hitelesítésével kapcsolatban tartanak az esetleges visszaélésektől. A mobilegyenleg terhére való telefonos fizetés elterjedését és a saját beszerzéseinek mobilossá tételét csupán a vállalatok negyede tudja elképzelni. A felmérés szerint itt főként a kisebb értékű megrendelések jöhetnek szóba.