Mátyás
8 °C
11 °C

Állítólag egészséges termékeket vásárolunk

2005.10.05. 11:36
A gabonapelyhek intenzív fogyasztói az átlagnál nagyobb arányban kedvelik az egészséges termékeket - derül ki a Gfk Hungária kutatásából. A felnőtt magyar lakosság mintegy fele vallja magáról, "ha lehet, egészséges terméket vásárol".
Napjaink egyik legnépszerűbb témája az egészséges táplálkozás, mint egészségünk megőrzésének és egy magasabb életminőség elérésének egyik forrása. A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közös adatbázisa, a Product Media Index (PMX) adataiból kiderül, hogy a 15 éves és idősebb lakosság fele "ha lehet, egészséges termékeket vásárol". A vásárláskor az egészséges termékeket előnyben részesítők körében felülreprezentáltak a nők, a magasabb státuszcsoportba tartozók, a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők, illetve a 30 évesnél idősebb korosztály.

Az egészséges életmód iránti érdeklődés megmutatkozik a lapolvasási szokásokban és a szabadidő eltöltésének módjában egyaránt. Az egészségükkel törődők az ilyen témákat feldolgozó magazinok rendszeres és alkalmi olvasói, ugyanakkor az átlagosnál intenzívebben - legalább heti rendszerességgel - sportolnak.

A téma iránti érdeklődés érdekes módon nem ütközik ki az egészséges termékek fogyasztásában. A teljes lakosság fogyasztása és az "egészséges" életmód hívei között nem mutatható ki jelentős különbség. Egyes egészségesnek, illetve kevésbé egészségesnek tartott élelmiszerkategóriát vizsgálva csak az intenzív gabonapehely fogyasztóknál látható lényeges eltérés.

Franciaország

Élménytúra Korzikán.

Spanyolország

A szélmalmok földjén - Consuegra és Almodóvar del Campo.