Állítólag egészséges termékeket vásárolunk

2005.10.05. 11:36
A gabonapelyhek intenzív fogyasztói az átlagnál nagyobb arányban kedvelik az egészséges termékeket - derül ki a Gfk Hungária kutatásából. A felnőtt magyar lakosság mintegy fele vallja magáról, "ha lehet, egészséges terméket vásárol".
Napjaink egyik legnépszerűbb témája az egészséges táplálkozás, mint egészségünk megőrzésének és egy magasabb életminőség elérésének egyik forrása. A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közös adatbázisa, a Product Media Index (PMX) adataiból kiderül, hogy a 15 éves és idősebb lakosság fele "ha lehet, egészséges termékeket vásárol". A vásárláskor az egészséges termékeket előnyben részesítők körében felülreprezentáltak a nők, a magasabb státuszcsoportba tartozók, a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők, illetve a 30 évesnél idősebb korosztály.

Az egészséges életmód iránti érdeklődés megmutatkozik a lapolvasási szokásokban és a szabadidő eltöltésének módjában egyaránt. Az egészségükkel törődők az ilyen témákat feldolgozó magazinok rendszeres és alkalmi olvasói, ugyanakkor az átlagosnál intenzívebben - legalább heti rendszerességgel - sportolnak.

A téma iránti érdeklődés érdekes módon nem ütközik ki az egészséges termékek fogyasztásában. A teljes lakosság fogyasztása és az "egészséges" életmód hívei között nem mutatható ki jelentős különbség. Egyes egészségesnek, illetve kevésbé egészségesnek tartott élelmiszerkategóriát vizsgálva csak az intenzív gabonapehely fogyasztóknál látható lényeges eltérés.