Félreérthető tájékoztatás
Az áfamegosztással nincs is semmi baj, hiszen a rendszer magától működik, lakossági bejelentés nélkül. Az áramszolgáltató társaság azonban az előző év utolsó napjaiban szétküldte értesítéseit, melyben arra buzdít, diktáljuk be fogyasztásainkat, s spóroljunk magunknak. A problémát az jelenthette, hogy a lakosság nagy része nem tudott arról, hogy az Elmű eleve időarányosan megosztva számolja a költségeinket, így a 25 százalékos áfától megijedve mindenki telefonkagylót ragadott, s hívta a kék számot. A mérőóraállás bediktálásának anyagi vonzata azonban mindössze egy-két forintot jelenthet a villanyszámlákban. Az áramszolgáltatást napi rendszerességgel használók esetében ugyanis nagyjából ekkora lehet a hibahatár az áramszolgáltató számítási módszere és a valóságos fogyasztás között.
Mint azt Boros Norbert, az Elmű kommunikációs igazgatója elmondta, a hirdetmény szétküldésével ők azokat célozták meg, akik a számla januárra eső időszakában egyáltalán nem fogyasztanak áramot - például elmentek nyaralni . Esetükben az aktuális számlán jelzett teljes fogyasztás decemberben történt, tehát a 25 százalékos áfa egyáltalán nem lenne indokolt. Bár nyilvánvalóan a fogyasztóknak mindössze elhanyagolható százaléka tölti otthonától távol január hónapot, mégis, a félreérthető tájékoztatásnak hála rengetegen érezték úgy, ha nem diktálják be decemberi fogyasztásukat, annak komoly anyagi vonzata lehet.
Összeomlott a kék szám
A telefonos roham aztán elsodorta a társaság mérőóra állás bediktálására is alkalmas kék számát. Bár a Matávtól hétfőn kapott információk szerint a 06-40-38-38-38-as szám működik, többszöri, szerda délelőttig tartó hívássorozatunkra is csak foglalt jelzés volt a válasz. Mint azt Boros Norberttől megtudtuk, a számmal valóban gondok vannak, de már dolgoznak a helyreállításán. Egyelőre ott tartanak, hogy az egyes körzeten (Budapest) kívülről érkező hívásokat már fogadja a rendszer. Ha valaki a fentiek ellenére be kívánja jelenteni előző évi fogyasztását, az - ha tudja - 23-ig megteheti.