Leállt az Est.Taxi

2003.05.29. 17:26
Csütörtökön az Est.Taxi bejelentette: a vállalat május 29-től átmenetileg szünetelteti működését. A közlemény szerint nem váltak be a cég alapításakor megfogalmazott üzleti elképzeléseik, és a céget nem tudták nyereségesen üzemeltetni.
A közleményben az áll, hogy az autópark és a személyzet fenntartásának költségei hosszú távon meghaladták az üzleti tervekben előirányozott mértéket. Bartucz László, az Est.Taxi ügyvezetője elmondta: "Az Est.Taxi létrehozásánál a tulajdonosok célja az volt, hogy egy prémium szolgáltatásokat nyújtó taxi vállalatot hozzanak létre. Az elmúlt időszak azonban azt bizonyítja, hogy a mai taxi piacon egy ilyen cég nem életképes." A közlemény szerint a vállalat jövőjére vonatkozóan több elképzelés is felmerült: "a vezetők illetve a tulajdonosi menedzsment megkezdte a lehetőségek átvizsgálását, így többek között egy esetleges szakmai befektetőnek történő értékesítés is felmerült".

Elromlott az URH

A százharminc Citroen Xsara Picassót üzemeltető cég kedden még azt közölte ügyfeleivel, hogy "jelentős technikai meghibásodás történt a taxi központi URH rendszerében", ezért a május 27-én 16 órától május 29-én reggel 6 óráig a cég nem tud az utasok rendelkezésére állni. Egy neve elhallgatását kérő sofőr az Indexnek elmondta: az autókat egy nagytétényi telepre vitték, ahol állítólag a közeljövőben megjelennek annak a cégnek az emberei, amely annak idején az autók átfestését, felmatricázását végezte.

A taxisok szerint ez azt jelentheti, hogy az autókat visszaalakítják, és értékesítik. A telepen kérdésünkre közölték: az autók valóban ott állnak, de érintetlenek, az átalakításról ott nem hallottak. Bartucz László kérdésünkre elmondta: nem engedi, hogy az autókhoz hozzányúljanak.

Húszmilliós veszteség havonta?

A sofőrök szerint a vállalat a magas költségek, és a túl sok kedvezményes ügyfél miatt havi húszmilliós veszteséget termelt. Az Indexnek nyilatkozó taxis elmondta: a Wallis Autó Holding, amely tulajdonosként a működést idáig finanszírozta, úgy döntött, kiszáll a cégből. Az Estmédia, amely harmadrészt birtokolt a cégből, és annak idején a nevet adta a vállalkozáshoz, most új partnert keres. Állítólag három befektető is szóba került, de ezek kilétéről egyelőre semmit sem tudni.

Bartucz ezzel kapcsolatban elmondta: a cég 2002-es vesztesége 210 millió forint volt. A tulajdonosok közösen határoztak úgy, hogy új partnert keresnek a további üzemeltetéshez, tette hozzá. A Wallis, illetve az Estmédia illetékesei nem nyilatkoztak a taxitársasággal kapcsolatban.

Csoportos elbocsátás

A sofőrökkel csütörtökön közölték: fizetett szabadságra mehetnek, amíg az új befektetőt meg nem találják. (A társaságnál 160 főállású és 60-80 mellékállású sofőr dolgozott.) Ugyanakkor a cég "csoportos elbocsátásra" készül, amelyről tárgyalni kíván az alkalmazottak képviselőivel. Az ügyvezető kérdésünkre közölte: elbocsátás csak akkor lesz, ha nem találnak megoldást, és a cégnek végleg le kell állnia. Az Est.Taxi fuvarjait egyelőre a Taxi2000 bonyolítja.