A hírnévre ügyelni kell - válaszolta a Napi Gazdaságnak Szentimrei Bernadett, a Foodexpress marketingvezetője. Úgy véli, ha egyszer is kétes esetbe keverednének, az a vállalkozás vesztét okozná. A higiénés szabályok betartása tehát két okból is indokolt. A cég évi 5-10 millió forintot fordított a szabályok, kötelezettségek betartására, ebben általában az évenkénti tisztasági festések, nagytakarítások szerepelnek. Ahhoz pedig, hogy a konyha a higiénés szabályoknak megfeleljen, az induláskor egyszeri, több tíz milliós beruházásra van szükség. Ebben a különböző tároló- és étel-előkészítő helyiségek kialakítása, a hűtőkamrák építése és a konyhai eszközök szabályszerű elhelyezése szerepel.
A magyar higiénés szabályok rendkívül szigorúak, ez kiegészült néhány évvel ezelőtt az uniós HACCP bevezetésével, amely elsősorban adminisztratív egészségügyi rendszer, lényege, hogy az étel alapanyagait a származási helyig vissza lehessen keresni. A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szerint ma már ezzel sincs probléma. Már a másfél évvel ezelőtti vizsgálódások során is az derült ki, hogy a konyhát működtető vendéglátó üzemegységek 95 százaléka bevezette már a HACCP rendszert. A teljes piacot vizsgálva pedig az egységek 75 százalékában történt meg az adaptáció.
Az ételfutárokat, illetve a pizzaküldőket mind a tisztiorvosi szolgálat, mind a fogyasztóvédők rendszeresen ellenőrzik, de kirívó szabálytalanságot eddig nem találtak. A legtöbb problémát az étel nem kellő hőmérséklete, a csomagolás átzsírosodása okozza. A legveszélyesebb helyzet az volt, amikor egy fővárosi pizzaszállító lejárt szavatosságú szalámival tűzdelte meg termékét.