Tavasszal nyit a Fashion Street

2006.09.28. 07:57
Az igazi luxusmárkák budapesti premierje azonban elmarad, mivel a csúcskategóriák képviselői a projekt fejlődéséhez képest lassabban hoznak befektetési célú döntéseket - mondja a tulajdonos, de a tavasszal nyíló Fashion Street így is Budapestre vonz eddig nem forgalmazott márkákat.
Őszre tervezték, de csak jövő tavaszra készül el a Deák Ferenc utcába tervezett 15 milliárd forintos beruházás, a Fashion Street. Novák András, az Immobilia Ingatlanfejlesztő és Hasznosító Zrt. marketingigazgatója lapunk kérdésére elmondta, hogy a Deák Ferenc utcaihoz hasonló mértékű beruházásnál gyakran módosul a megnyitó időpontja. A 2006. őszi átadás megcélzott dátum volt, ugyanakkor a bérlőknek, valamint a beruházónak egyaránt kedvezőbb a jövő márciusi megnyitó. A tervezettnél jelentősen több divatüzlet lesz, és kevesebb vendéglátóegység. Az üzlethelyiségek 45-95 eurós négyzetméterenkénti áron vehetők bérbe. A bérlői lista jelenlegi összeállítása szerint elsősorban az úgynevezett felső középkategóriás, prémium márkákat árusító üzleteket találhatunk majd a Fashion Streeten.

Újak és ismertek

A marketingigazgató úgy nyilatkozott, hogy lesz olyan márka, amely Magyarországon nem volt kapható korábban, továbbá várhatók olyanok is, amelyek már több üzlet révén ismertek a magyar vásárlóközönség előtt, mint a Benetton, a Sisley, a Puma és az S.Oliver; néhányan úgynevezett vezető márkaboltokat kívánnak nyitni a Fashion Streeten. Az igazi luxusmárkák budapesti premierje azonban elmarad, mivel a csúcskategóriák képviselői a projekt fejlődéséhez képest lassabban hoznak befektetési célú döntéseket. A Fashion Street igazi előnye, hogy egyetlen tulajdonosa van az üzlethelyiségeknek az utcában, így egységes környezet alakítható ki - véli Novák András.

Utca a divatért

A tulajdonos az utcakép kialakítása érdekében vállalta a növénytelepítést, parkosítást, valamint a környezet tisztán tartását, ezenfelül 24 órás biztonsági szolgálatot. A divat utcájába 70-75 százalékban magyar vevőket várnak, akik a századforduló hangulatát idéző módon szeretnének vásárolni. Az épületek homlokzatát több mint százéves fényképek alapján rekonstruálták, az utca kőburkolatát nemeskő díszburkolatra cserélik. A tervek szerint a Fashion Streetet üvegtető is fedi majd, amely lehetővé teszi rendezvények lebonyolítását, de az egyeztetés erről még folyik a szakmai fórumokon. A Fashion Street a londoni Regent Street és a milánói Via Montenapoleone mintájára készül. A beruházók az UNESCO világörökség-bizottsága által 1987-ben világörökségi rangra emelt Deák Ferenc utcában olyan perspektívát láttak, amely eltér a plázakultúrától, és különbözik az egyszerű bevásárlóutcáktól. A belváros, a Deák Ferenc utca mint üzleti környezet, valamint a két ötcsillagos szálloda szomszédsága révén a beruházást megfelelő befektetésnek tartják.

Tomor Enikő, a Cushman & Wakefieldnek - az üzletek kizárólagos értékesítőjének - marketingigazgatója úgy véli, hogy az utcában a vásárlóerő ugrásszerűen megnövekszik majd, de ezt nem lehet számszerűsíthető adatokkal mérni. Az üzlethelyiségeket eddig 38 százalékban értékesítették. Novák András elmondása szerint a belváros két kiemelt pontja, a Vörösmarty tér és a Váci utca is fejlődésnek indult az elmúlt években, így a Fashion Street a híd szerepét játszhatja e kettő között.