Miklós
-7 °C
2 °C

Külföldön terjeszkedne a Food Express

2006.02.27. 08:51
A szomszédos országokban is terjeszkedni kíván az egyik legnagyobb hazai ebéd-házhozszállító cég, a Gasztro-Food Express Kft. A tavaly már több mint 3 milliárdos nettó árbevételt elérő, félezer dolgozót foglalkoztató társaság új zöldségtisztító üzemet, valamint újabb éttermeket épít.

Külföldön, elsősorban a szomszédos országokban szeretne termékeivel, illetve szolgáltatásaival megjelenni a hazai ebéd-házhozszállítási piacon meghatározónak számító Gasztro-Food Express Kft. - erősítette meg a Napi Gazdaság információit Czipper Ágota, a társaság főmunkatársa. A részletekről egyelőre nem kívánt nyilatkozni, de azt elmondta, hogy a döntés hátterében a belföldön és a térségben évek óta folyamatosan bővülő piac áll. Az éttermek mellett immár áruházat is működtető vállalat árbevétele az elmúlt években átlagosan 30 százalékkal nőtt.

Út a bővítéshez

A jelenleg már több mint félezer dolgozót foglalkoztató Food Express - amely 2004 óta cégcsoportként működik - ezzel párhuzamosan, újabb, több száz millió forint értékű beruházási programba kezd. Új zöldségtisztító üzemet építenek, tovább bővítik éttermi hálózatukat, és az év végéig az ország minden részében lesz regionális központjuk is.

Czipper elmondta, hogy hazai terjeszkedésük alapvető feltétele volt az autópálya-hálózat bővülése, hiszen a konkurens cégek többségével ellentétben a Food Express az úgynevezett "meleg szállítás" technológiáját alkalmazza. Ez azt jelenti, hogy az ebédnek az elkészítésétől számítva maximum öt óra alatt a megrendelő asztalán kell lenni. Szegedre például csak azt követően kezdhettek el szállítani a közelmúltban, hogy elkészült az M5-ös sztráda.

Milliárdok

Jelenleg az ország mintegy 270 településén közel 40 ezer állandó ügyfelük van. Budapesten kívül a legtöbb megrendelés a vidéki nagyvárosokból, Debrecenből, Székesfehérvárról, Győrből, illetve a Balaton térségéből érkezik. Az 1995-ben alapított, ma is a Zsidek család tulajdonában lévő társaság tavalyi nettó árbevétele már 2004-ben meghaladta a 3 milliárd forintot. Igaz, csupán alapanyagra és csomagolásra immár évente több mint 2 milliárd forintot költenek, tette hozzá Czipper Ágota.