Egy autó, két embléma
A két autó között műszakilag nem lesz különbség, a különböző emblémák alatt futó modellek között elsősorban néhány apró stíluselemben lehet eltérés. Az ötajtós modellek benzin- és dízelmotorral egyaránt kaphatóak lesznek, a modelleket mindkét márka önállóan, saját kereskedői hálózatán keresztül értékesíti. Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki Rt. kommunikációs vezetője az Opellel kötött korábbi megállapodást hozta példaként, a Wagon R+ és az Agila modellek között szintén elhanyagolható a különbség. De míg az Agilákat az Opel saját gyáraiban szerelik, az új szabadidőmodellek esetében mindkét márka autói Esztergomban készülhetnek.
A cégek a gyártásról egyelőre semmit nem árulnak el, de a korábbi, a közös modell kifejlesztéséről szóló 2003-as, Budapesten aláírt szerződés értelmében a Fiatok is Esztergomban készülnek majd. Majtényi Krisztina, a Fiat Magyarország szóvivője ezzel kapcsolatban annyit mondott, mindenben tartják magukat a két évvel ezelőtti megállapodáshoz. Tihanyi Tamás ugyanakkor arra emlékeztetett, a megállapodás szerint a 60 ezres éves gyártási kapacitásból negyven ezer autót a Suzuki, húsz ezret a Fiat kapna.
A Suzuki esztergomi gyára készen áll arra, hogy Fiat modelleket is gyártson - mondta Tihanyi Tamás. Az üzem korszerűsítése a közelmúltban fejeződött be, 250 új hegesztő robotot állítottak be, megkétszereződött az alapterület és duplájára nőtt a gyártási kapacitás is. Esztergomban eddig napi 355, azaz évente 90 ezer autót gyárthattak, most a kapacitás naponta hatszáz, évente 150 ezer autóra emelkedik, és néhány éven belül a 200 ezer darabot is eléri évente. A fejlesztésekre tavaly és idén összesen 100 milliárd forintot költött a Suzuki, 2005-ben pedig további mintegy 30 milliárdos beruházásra készülnek, már kifejezetten az új modell kapcsán.