Fábián, Sebestyén
-12 °C
-3 °C

Fürdőruhára évi kétmilliárdot költünk

2003.06.19. 11:12
A magyar fürdőruhapiac éves forgalma jóval meghaladja a kétmilliárd forintot. A piacot hozzávetőleg harminc-harminc százalékos részesedéssel az Arena és a Speedo uralja. Ezek mellett kedveltek a kisebb, magyar márkák is.
Ma már a női úszódresszek és férfi úszók eladása egész évben folyamatos. A bikiniket és más strandmodelleket viszont szinte kizárólag a nyári időszakban értékesítik a gyártók és a forgalmazók. A magyar piacon régóta jelen lévő nagyobb, márkás termékeket forgalmazó cégek mellett egyre több olcsó, viszonylag gyenge minőségű fürdőruhát gyártó cég is feltűnik.

Bikiniben is megjelent a kínai

Így a kínai áru is jelen van, ám a nevesebb forgalmazók szerint részesedése a fürdőruhapiacon nem számottevő, és elsősorban a hipermarketekben forgalmazott, alacsony árkategóriájú fürdőruháknak jelent konkurenciát. A magyar piac két legnagyobb szereplője évek óta a hozzávetőleg harminc-harminc százalékos részesedéssel bíró Arena és Speedo.

A kizárólag női vonalon jelen lévő, s itt a piac mintegy negyedét birtokló Felina mellett jelentős fürdőruhagyártó a Triumph és a Sariana. Ezeken kívül népszerűek a magyar cégek által készített, jó minőségű Leho, Ocean, Fess és Funny Sport termékek is. A piac forgalma éves szinten jóval meghaladhatja a kétmilliárd forintot, ám pontos adatotokat a megkérdezett cégek nem adtak.

Növekszik a magyar piac

A Speedo idén több mint négyszázféle női és fele ennyi férfimodellt forgalmaz több mint kétszáz üzletében - mondta Jankovits Márta, az értékesítést végző A&A Kereskedelmi Rt. márkaigazgatója. Az A&A tapasztalatai szerint a magyar piac fokozatosan növekszik, s a cég fürdőruha-forgalma is bővül, idén várhatóan 12-15 százalékkal.

A kínálatuk nagy részét a saját fejlesztésű Endurance anyagból készült fürdőruhák teszik ki, de nagy az érdeklődés a cápa bőrét utánzó, a súrlódási ellenállást minimálisra csökkentő Fastskin dresszre is. A Speedo modellek kétharmad részét nyáron adják el.

Az Arena nyári értékesítése az éves forgalom mintegy 40 százalékát teszi ki - tájékoztatott Cravero Zoltán, az Arena Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója. A cég idén nem vár kiemelkedő forgalmat, tavalyhoz hasonlóan 100-120 ezer darab eladását tervezi. A tavaszi-nyári kollekciójukat több mint száz férfi- és női modell, valamint ötvenféle gyermekfürdőruha teszi ki.

Fehérnemű után fürdőruha

A Felina Hungaria Kft. fehérneműgyártó - amelynek anyacége húsz éve van jelen Magyarországon - hat éve foglalkozik fürdőruhákkal is. Kalmár László értékesítési vezető tájékoztatása szerint dinamikusan nő a fürdőruha-értékesítésük, jelenleg az összforgalom 20-25 százalékát teszi ki.

A cégtől a kereskedők egy évvel korábban rendelik meg az árut. Az idei nyárra szóló megrendeléseik alapján az árbevétel mintegy negyven százalékos növekedésével kiemelkedően jó évet zárnak.

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!

A legmenőbb síterepek

Csodás panoráma, jó levegő, szép pályaszállások, a téli sport szerelmeseit ezek várják.