Natália
-3 °C
7 °C

Fürdőruhára évi kétmilliárdot költünk

2003.06.19. 11:12
A magyar fürdőruhapiac éves forgalma jóval meghaladja a kétmilliárd forintot. A piacot hozzávetőleg harminc-harminc százalékos részesedéssel az Arena és a Speedo uralja. Ezek mellett kedveltek a kisebb, magyar márkák is.
Ma már a női úszódresszek és férfi úszók eladása egész évben folyamatos. A bikiniket és más strandmodelleket viszont szinte kizárólag a nyári időszakban értékesítik a gyártók és a forgalmazók. A magyar piacon régóta jelen lévő nagyobb, márkás termékeket forgalmazó cégek mellett egyre több olcsó, viszonylag gyenge minőségű fürdőruhát gyártó cég is feltűnik.

Bikiniben is megjelent a kínai

Így a kínai áru is jelen van, ám a nevesebb forgalmazók szerint részesedése a fürdőruhapiacon nem számottevő, és elsősorban a hipermarketekben forgalmazott, alacsony árkategóriájú fürdőruháknak jelent konkurenciát. A magyar piac két legnagyobb szereplője évek óta a hozzávetőleg harminc-harminc százalékos részesedéssel bíró Arena és Speedo.

A kizárólag női vonalon jelen lévő, s itt a piac mintegy negyedét birtokló Felina mellett jelentős fürdőruhagyártó a Triumph és a Sariana. Ezeken kívül népszerűek a magyar cégek által készített, jó minőségű Leho, Ocean, Fess és Funny Sport termékek is. A piac forgalma éves szinten jóval meghaladhatja a kétmilliárd forintot, ám pontos adatotokat a megkérdezett cégek nem adtak.

Növekszik a magyar piac

A Speedo idén több mint négyszázféle női és fele ennyi férfimodellt forgalmaz több mint kétszáz üzletében - mondta Jankovits Márta, az értékesítést végző A&A Kereskedelmi Rt. márkaigazgatója. Az A&A tapasztalatai szerint a magyar piac fokozatosan növekszik, s a cég fürdőruha-forgalma is bővül, idén várhatóan 12-15 százalékkal.

A kínálatuk nagy részét a saját fejlesztésű Endurance anyagból készült fürdőruhák teszik ki, de nagy az érdeklődés a cápa bőrét utánzó, a súrlódási ellenállást minimálisra csökkentő Fastskin dresszre is. A Speedo modellek kétharmad részét nyáron adják el.

Az Arena nyári értékesítése az éves forgalom mintegy 40 százalékát teszi ki - tájékoztatott Cravero Zoltán, az Arena Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója. A cég idén nem vár kiemelkedő forgalmat, tavalyhoz hasonlóan 100-120 ezer darab eladását tervezi. A tavaszi-nyári kollekciójukat több mint száz férfi- és női modell, valamint ötvenféle gyermekfürdőruha teszi ki.

Fehérnemű után fürdőruha

A Felina Hungaria Kft. fehérneműgyártó - amelynek anyacége húsz éve van jelen Magyarországon - hat éve foglalkozik fürdőruhákkal is. Kalmár László értékesítési vezető tájékoztatása szerint dinamikusan nő a fürdőruha-értékesítésük, jelenleg az összforgalom 20-25 százalékát teszi ki.

A cégtől a kereskedők egy évvel korábban rendelik meg az árut. Az idei nyárra szóló megrendeléseik alapján az árbevétel mintegy negyven százalékos növekedésével kiemelkedően jó évet zárnak.