Nem a kormány dolga?
Szanyi Tibor, a gazdasági és közlekedési tárca politikai államtitkára ugyanakkor azt állítja, hogy a Fuvosz és a Nit-Hungary által nehezményezett képzési terület valójában nem a kormány, hanem az érdekegyeztető tanács hatáskörébe tartozik. A politikus szerint a tárca erre már a nyári megállapodáskor is felhívta a fuvarozók figyelmét.
Az államtitkár ugyanakkor kiemelte: a kormány hatáskörébe tartozó pontokban már jelentős előrelépés történt. Ami az adómérték lefaragásával kapcsolatos követelést illeti, az áfacsökkentés jelentősen megterheli a központi költségvetést, ezért a kormány nem tartja ezzel együtt kivitelezhetőnek a fuvarozók által követelt jövedékiadó-mérséklést - mondta Szanyi.
A minisztériumi vezető szerint figyelembe kell venni azt is, hogy a megállapodás óta a világpiacon olcsóbb lett az üzemanyag. Megállapodtak a fuvarozók közúti forgalomban történő ellenőrzéséről, így a jövőben - az eddigiekkel szemben - a hatóságok szabálysértés esetén a külföldi gépjárműveket, és azok okmányait is visszatarthatják a bírság megfizetéséig.
Változik továbbá a gépjárművek túlterhelése esetén érvényes felelősségi szabály: a jövőben a felrakó felel a túlsúlyért, és nem a fuvarozó. Továbbá módosul ugyan, de nem a kívánt mértékben a külföldi tevékenységért járó napidíj, a korábbi 25 dollárt a 25 eurós díjtétel váltja fel, noha az érdekképviseletek eredetileg 30 eurót szerettek volna.