A kormány soron kívül kezdeményezze az Európai Uniónál jogosultságukat a csökkentett jövedéki adó alkalmazására, ahogyan azt már tették Franciaországban, Belgiumban és Olaszországban – olvasható a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) Gyurcsány Ferenc miniszterelnökhöz írt levelében.
A két szervezet által képviselt tagság – összesen mintegy 8000 vállalkozás – nevében nyomatékosan kérik azt is, hogy a kormány soron kívül terjesszen a törvényhozás elé a szakma közel 23 ezer kis- és közepes vállalkozását sújtó lánc- és körbetartozást hatékonyan megoldó eljárást. Ennek modellértékű alapja lehet például a francia kereskedelmi törvénykönyv ebben az évben kihirdetett cikkelye vagy az amerikai „kis ügyek bírósága”.
Kitérnek arra is, hogy az Új egyensúly 2006–2008 program további tehernövekedést vetít előre a fuvarozók számára (például a gépjárműadó és az átírási illeték változásai). Ez pedig újabb többletkiadást okoz azon vállalkozások számára, amelyek járműparkjukat alaptevékenységük munkaeszközeként használják.
Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára mindezt ellentétesnek tartja a tavalyi megállapodással. Példaként említette lapunknak a vagyonszerzési illetéket. Ezt eddig is furcsállták, hiszen a haszonjármű a szakma számára termelőeszköz. A teher mértékét a tervek szerint köbcentiméterenként három forinttal emelik. Csak ez a tétel egy nyerges vontató esetében akár 45 ezer forint többletet jelenthet. Előzetes számításaik mindent egybevéve – beleértve az üzemanyagár-növekedést is – együttesen 20-25 százalék díjemelkedést tennének indokolttá.