A hazai importőrnek erre minden esélye meg is van. Ferró Imre szerint a típus magyarországi bevezetése óta eltelt másfél hónapban összességében nyolcszáz darab kelt el az V-ös Golfból, és ez megfelel a várakozásoknak. A márkaigazgató szerint a légkondicionáló alapáras bevezetése nincs összefüggésben a típus esetleges sikertelenségével. Ezt egyébként a hazai eladási számok is alátámasztják.
Jubileum
A kínált ingyenes extra Ferró szerint a Golf harminc éves jubileumával van összefüggésben, s Európában egyedüliként visszamenőleg is beépítik a gépjárművekbe, a még az akció előtt megvásárolt autókba is. Európa szerte ugyanakkor nem ragyog ilyen fényesen az új Golf emblémája, hiszen a vártnál lényegesen kevesebben vásárolják az V-ös szériát, ami az ár csökkentésére kényszerítette az európai kereskedőket - írta meg az MTI.
Az eladás sikertelensége öthavi mélypontra juttatta a társaság részvényeit. A Volkswagen már jelenleg is ingyen kínálja az egyébként 1225 euró feláras légkondicionáló berendezést az új Golfhoz, de még így is hat-hét százalékos árengedményt hajlandóak adni a kereskedők.
Engedmények
A Reuters által megkérdezett német márkakereskedők háromnegyede erősítette meg, hogy több száz eurós engedményt adnak a 75 lóerős alapmodell 15220 eurós listaárából, és emellett 500-800 euró értékben olyan extrákat is kínálnak, mint például a CD lejátszó vagy fényezési opciók. A Volkswagen szóvivője hangsúlyozta, hogy mindez a kereskedők egyedi kezdeményezésének tekintendő, és nem érinti az autógyár értékesítéseit. "Az engedmények belül maradnak az általunk javasolt kiskereskedelmi ártartományban" - jelentette ki - "árpolitikánk semmiben sem változott".
Elemzők is egyetértenek abban, hogy a legutóbbi árcsökkentések a kereskedők, és nem az autógyár árrésének terhére történtek, de ettől függetlenül a gyár is érintett a témában, hiszen az engedmények alátámasztják azt a hírt, hogy az új Golf sikere alulmúlja a várakozásokat. A tavalyi nyereség már a fele volt az egy évvel korábbinak, tehát a Volkswagennek nagyon lenne fontos az új modell sikere, hiszen típus a márka árbevételének felét adta.