Kajáljon csütörtökön féláron

2006.02.27. 13:52
A Magyar Turizmus zrt. nagyszabású akciót hirdetett meg: a Nagy Ízutazás elnevezésű programban csaknem ötszáz magyarországi étteremben lehet március 2-án féláron étkezni. A néphagyományban torkos csütörtöknek hívott napon minden étel és ital árából ötven százalékos kedvezményt adnak az akcióban résztvevő éttermek.
Az abádszalóki Füzes Étteremtől a zsédenyi Maróthy Kúria Kastélyszállóig terjed annak a csaknem félezer vendéglőnek a listája, amely részt vesz a Magyar Turiumus (MT) zrt. Nagy Ízutazás elnevezésű akciójában (itt található az éttermek névsora településenkénti és a fővárosban kerületi bontásban). Az MT zrt. egy régi néphagyományt, a torkos csütörtök ünnepét eleveníti fel ezen a napon (ez a hamvazószerdát követő csütörtökként az utolsó, böjt előtti nap).

Evés, ivás, játék

Az MT honlapján lévő tájékoztató szerint a torkos csütörtökön - annak ellenére, hogy a húsvéti 40 napos böjt kezdetét jelentő hamvazószerdát követően ünneplik, vagyis inkább ünnepelték - ismét szabad volt húst fogyasztani. Bizonyos területeken a csütörtöki torkoskodás kifejezetten "kötelező" volt, már csak a farsangi maradékok elfogyasztása céljából is.

A március 2-i akcióban nemcsak féláron fogyasztható ételeket és italokat kínál az MT, hanem egy játékot is szerveznek. Egy pecsétgyűjtő kártyára legalább hat különböző, az akcióban részt vevő étteremben kell pecsétet szerezni. A kártyákat beküldőket ajándékkal lepjük meg, a szerencsésebbek pedig az év során négy alkalommal nagy értékű ajándékokat, belföldi hétvégi utazási csomagokat, kétszemélyes vacsorákat, reprezentatív könyveket nyerhetnek - közölte honlapján a Magyar Turizmus zrt.

A program nem kerül jelentős összegbe az állami tulajdonban lévő turizmusmarketingért felelős társaságnak. Az akcióban részt vevő éttermek - amelyek egy felhívás nyomán jelentkezhettek a programra - ugyanis nem kapnak támogatást az MT zrt.-től azért, hogy megfelezzék az árakat. A társaság kommunikációs osztályának tájékoztatása szerint a cégek az így szerzett reklám és a lehetséges forgalombővülés fejében mondanak le a bevétel feléről.