Vilma
-7 °C
4 °C

Nem az ár, a kényelem számít bevásárlásnál

2005.07.04. 11:59
Nyáron az utazások és üdülések miatt különösen fontossá válik a kényelem a vásárlásoknál. Az élelmiszerek közül a legjobban a mélyhűtött vagy készételek, müzlik, gyorsan tálalható vacsora hozzávalói, különleges szomjoltó italok eladásai nőnek a legjobban. A "kényelem trendje" azonban egész évben érzékelhető, állapítja meg az ACNielsen Piackutató vállalat a bolti eladás adatai alapján.
Száz magyar nagyvárosi vásárló közül már negyvenen a kényelmet tartják fő szempontnak a boltválasztásnál vagy a fogyasztásnál. Az ACNielsen felmérései szerint a kiskereskedelmi forgalom növekedésének egyik motorja egyre több ember, mind nagyobb igénye a kényelemre.

Pizza és jeges tea

A magyarországi adatok megfelelnek a nemzetközi fogyasztási trendeknek. Magyarországon idén tovább növekedett a kényelmi termékek kiskereskedelmi forgalma. A 2004 június-2005 május közötti évben az élelmiszerek közül a reggelire való cereáliák eladása értékben 33 százalékkal haladta meg az előző hasonló időszakét. Ezekből a mennyiség fele jut gabonapehelyre, további egyharmad müzlire, a többi a reggeliző szeletekre. Legnagyobb mértékben, 39 százalékkal azonban a reggeliző szeletek iránti kereslet növekszik, a müzlinél ez 13, a gabonapehelynél pedig 12 százalék.

A mélyhűtött pizzából 19 százalékkal fogy több. A pizza átlagára két év alatt alig 5 százalékkal nőtt a prémium szegmensben, idén április-májusban 636 forintra. A jeges tea értékesítése literben 27, forintban 19 százalékkal bővült, és a piac mérete közeledik a kilencmilliárd forinthoz. Az eltérés oka, hogy egy liter átlagára a tavaly április-májusi 187 forintról idén 175-re csökkent.

Hipermarketekben vásárolunk

Értékben a száraz salátaöntet piacbővülése 13, a bébiételé 11 százalékos. A kényelmi termékek közt nagy forgalmúnak számító konzerv zöldség eladása meghaladta a nyolcmilliárd forintot, és 9 százalék pluszt ért el. Az otthoni főzést megkönnyítő szószok és alapok hatmilliárd forint körüli éves forgalma szintén 9 százalékos bővülést jelez.

Az igény a kényelemre nem csak a termékek, hanem maga a vásárlás iránt is erősödik. A nagyvárosokban főleg a 15-35 éves, egyszemélyes háztartásban élő, magas társadalmi státuszú fogyasztók számára nem az ár a legfontosabb, hanem a kellemes és gyors vásárlás, főleg szupermarketekben. A családban élő, magas iskolai végzettségű nagyvárosi lakosok növekvő hányada azért kedveli a hipermarketet, mert ott egy helyen mindent megvesz; és ezt a kényelmet egészíti ki az alacsony ár, illetve a sok akció.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.