Business Talks '24
Üzleti konferencia
Nullszaldó várható
Az online kereskedelem összesített eredménye is javul: a teljes működési veszteség 2000-ben 15 százalék, 2001-ben 6 százalék volt, de idén már nullszaldó várható az Egyesült Államokban. A legjobban a katalógus-áruházak szerepeltek, ezek online részlege hat százalékos nyereséggel zárt.
A vásárlók visszatérnek
Egyes cikkek összforgalmában az online értékesítés egyre nagyobb szerepet kap: a számítógépek, szoftverek, könyvek, cd-k, játékok piacán ennek aránya eléri az öt százalékot, néhány cikknél már a 17 százalékot - áll a jelentésben. A marketing hatékonysága is nőtt: egy online rendelésre 2000-ben 20 dollár reklámköltség jutott, 2001-ben már csak 12. Egyre több a visszatérő vásárló is: 2000-ben a megrendelések negyven százalékát, tavaly már 53 százalékát adták le ilyen ügyfelek Amerikában.
A magyarok a legoptimistábbak
A GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös felmérése szerint a magyarországi on-line áruházak 84 százaléka idén már nyereséget tervez - közölte az MTI. A március és április között 50 cég megkérdezésével készített kutatás szerint a Magyarországon működő mintegy 130 internetes áruház várakozásai a jövő évre is pozitívak, annak ellenére, hogy a verseny erősödésére és a költségeik növekedésére számítanak.
Eddig veszteség
A cégek megelőző évi eredményeiről a GKI munkatársa az MTI-nek pontos becslést nem közölt, ám annyit elárult, hogy felméréseik alapján legtöbbjük veszteséget termelt. A kutatást készítő cégek adatai szerint tavaly az on-line áruházak összforgalma 3-3,5 milliárd forintot tett ki, amelynek 64 százalékát a lakossági, 26 százalékát a vállalati és 10 százalékát az intézményi vásárlások tették ki. A GKI az internetes áruházak ez évi forgalmára külön becslést nem készített, de várakozásaik szerint mintegy másfélszeres bővülésre lehet számítani 2002-ben.
Nálunk még az utánvét a legnépszerűbb
A vásárlók körében a legnépszerűbb fizetési megoldás a postai utánvét, ezt a megoldást a vevők 69 százaléka választja. A vásárlók 25 százaléka él az átutalás lehetőségével, 6 százalék az on-line fizetéssel egyenlíti ki számláját. Jövőre az on-line áruházak 74 százaléka tervezi termékskálájának bővítését, 54 százaléka új termékfajta bevezetésével is számol.
Nincs elég felhasználó
A tanulmányban megkérdezettek szerint az áruházak életképességét jelenleg a vásárlók bizalmatlansága, a kevésbé elterjedt internethasználat, az áruházak tőkehiánya és a kedvezőtlen fizetési feltételek befolyásolják. A válaszadók várakozásai alapján egy év múlva továbbra is a tőkehiány és az alacsony internet-penetráció, valamint a szakemberek magas költsége gyakorol majd leginkább hatást az áruházak versenyképességére - olvasható a felmérésben.
Business Talks '24
Üzleti konferencia