Tegnaptól Magyarországon is kapható a Csehországban, illetve Szlovákiában a kólaízű üdítők terén már évek óta piacvezetőnek számító Kofola – mondta Bózsik András Pál, a cég marketingvezetője.
A társaság rövid távon 3-4 százalékos piacrészesedést szeretne elérni a kólaízű üdítőitalok piacán, ez jelenleg volumenben 251 millió literre, értékben pedig közel 30 milliárd forintra rúg. A Kofola márka jelenlegi tulajdonosa, a cseh Kofola a. s. 2002-ben vásárolta meg 215 millió koronáért a márka védjegyét és az üdítőital eredeti receptjét az Ivaxtól.
A Kofola a kólaízű üdítőitalok piacán Szlovákiában két, Csehországban három év alatt piacvezető lett, s északi szomszédunknál piaci részesedése ma már több mint 10 százalékkal nagyobb, mint a Coca-Coláé. A vállalat egyébként 2004-ben hozta létre magyarországi leányát, de eddig csak egy szénsavmentes gyümölcsitalt, a Jupit forgalmazták hazánkban.