Vilma
-8 °C
3 °C

Komplett tévécsatornákat hekkelnek a kínaiak

2003.01.30. 12:53
A kínai állami televízióval fogott össze Rupert Murdoch ausztrál médiamágnás, mert nem volt jobb ötlete a kalózkodás megfékezésére.
A szerzői jogokkal közismerten szabadon bánó kínaiaktól is nagy dobásnak számít, amit jó néhány helyi társaság művel a műholdas adásokkal: a műholdról érkező jelről leszedik a reklámokat, majd saját reklámjaikkal helyettesítve azokat tovább sugározzák a műsort.

Már csak az államban bízik

Murdoch csatornájának, a Phoenix Satellite TV-nek 42 millió legális előfizetője van, azt azonban senki sem tudja, hányan nézik illegálisan a meghekkelt adásokat. A befektető ezért olyan együttműködést kötött a déli országrészben, Hong-Kong szomszédságában sugárzó egyik állami adóval, hogy a két társaság megosztozik a Phoenix hirdetési bevételein. Murdoch egyik szóvivője világossá tette: a megállapodás értelme az, hogy az államot anyagilag is érdekeltté tegye a kalózkodás letörésében.

Eredményes propaganda

A Phoenix részvényeinek 38 százaléka van Murdoch társasága, a News Corp. kezében, ugyanekkora pakettet birtokol egy helyi vállalkozó, a Népi Felszabadító Hadsereg korábbi propagandistája. A cég Hong-Kongból sugározza három csatornájának programját az anyaországba.

Murdoch az első külföldi, aki engedélyt kapott műsorszórásra a nép Kínában. Kivételes pozícióját részben annak is tulajdonítják, hogy az idős üzletember felesége kínai, aki korábban ráadásul az állami tévé vezető beosztású menedzsere volt.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.