Vilma
-8 °C
3 °C

Tízezrek váltottak biztosítót

2003.12.04. 08:45
Több mint 90 ezer ügyfél megszerzésére számít a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac két új szereplője, az Union Biztosító és a Magyar Posta Biztosító Rt. a hétfőn zárult szerződésfelmondási időszak után.
Pontos adatok még nem állnak rendelkezésre, hiszen a biztosítóváltásra szavazóknak még 30 napjuk van arra, hogy az új társasággal megkössék a január 1-től hatályos új szerződéseket. Számításaink szerint e két cég a piac 3,6-4 százalékát szerezheti meg. A Napi Gazdaság érdeklődésére a Magyar Posta Biztosító Rt. termékfejlesztési illetékese elmondta, szerdáig mintegy 50 ezer szerződésajánlatot regisztráltak, az új ajánlatok beérkezésében ugyanakkor számottevő csökkenés állt be a hétfői határnap után.

Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs vezetője szerint társaságukhoz kedden és szerdán is 1000-1500 új szerződési ajánlat érkezett, ami azzal is magyarázható, hogy a társasággal szerződésben álló alkuszcégektől némi fáziskéséssel érkeznek meg a szerződési ajánlatok. A kommunikációs vezető elmondása szerint kedd estig több mint 33 ezer ajánlatot regisztráltak, így komoly reményeket fűznek hozzá, hogy az átszerződési időszak végére az Union által kínált háromféle kötelező biztosítás (a "sima", a közszolgálati és a Magyar Autóklubbal közös "Klub") változat összpartneri létszáma az év végére meghaladja a 401 ezret. A Klub kötelezőt Maják Viktor tájékoztatása szerint eddig 9 ezer Autóklub-tag választotta.

Az Európa felmondta

Az elmúlt években átlagosan az autótulajdonosok 3-4 százaléka váltott biztosítót, ám ez az arány a várakozások szerint az idén jóval magasabb lesz. Maják Viktor ezt egyebek mellett azzal magyarázta, hogy az idén volt először komolyabb eltérés a biztosítótársaságok díjképzésében, ráadásul úgy, hogy a piacon legalább 3 olyan társaság jelent meg (Európa, Magyar Posta Biztosító, Union), amely eltérő ügyfélszegmensben ugyan, de jelentősen az átlagos díjszint alá kínált. A sorból némileg kilóg az Európa Biztosító, hiszen a társaság 2 évvel ezelőtt tarolt igazán olcsó áraival, ám az idén már arra kényszerült, hogy bizonyos nagy kockázatú ügyfélszegmenst - a fiatal budapesti autósokat - nemcsak drasztikus díjemeléssel, de a szerződések évfordulóra történő felmondásával is eltávolítsa magától.

Összehasonlítható

Teljesen érthető, hogy a piacra frissen belépő társaságok vonzó ajánlataikkal igyekeznek jelentős ügyfélkört teremteni maguknak, ezt a kötelező kapcsán illik is kihasználni az ügyfeleknek - vélekedett Rácz István, a Wallrisk Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője. Az új piaci szereplőknek nagyon jól jött, hogy az idei évben a sajtóban megjelent - és a Mabisz honlapján is elérhető - díjtáblázat mellett két internetes szolgáltatást nyújtó biztosítási alkusz jóvoltából mindenki számára egyénre szabottan összehasonlíthatóvá váltak a biztosítói ajánlatok. Mind Rácz István, mind Haraszti Zsolt, a Netrisk Első Online Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője szerint naponta közel 10 ezer látogatója volt tarifálási oldalaiknak. Közülük az interneten biztosítási ajánlatot a netrisk.hu oldalon keresztül mintegy 18 ezer ügyfél kért, ezek közül nagyjából 15 ezer mindenképp gyarapítja majd a társaság jelenlegi 7000 fős ügyfélkörét - vélekedett Haraszti Zsolt. A Wallrisk a biztositas.hu oldalon keresztül szerződési szándékát kinyilvánító ügyfelektől összességében 6000-8000 ezer alkuszi megbízást vár.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.