Külföldi bevásárlásra ösztönöz az erős forint
Így jó esetben a magyar vásárló akár 25 százalékkal is olcsóbban vásárolhat, rosszabb esetben viszont csak 15 százalékkal. Ám Vámos hozzáfűzi, hogy tömegtermékekért nem érdemes külföldre utazni, ezekből ugyanis nemigen lehet olcsóbbat találni Bécsben, mint itthon. Tapasztalatai szerint a magyarok elsősorban tartós fogyasztási cikkekért, ezen belül is leginkább a szórakoztatóelektronikáért utaznak, s a jelek szerint továbbra is érdemes ruházati termékért is a határon túlra ruccanni. Ezen belül is inkább a jó minőségű, felső árkategóriás termékeket keresik.
Ezek a holmik - például a bécsi kínálat miatt - egyértelműen kedvezőbb áron kerülnek az osztrák főváros bevásárlóutcájának kirakataiba. A szórakoztatóelektronikában hasonló a helyzet, a csúcskategóriából a nagyobb választék miatt könnyebb egy-egy árleszállításba belefutni. Vámos szerint nem kizárt tehát, hogy 2004-hez képest erősödik a magyar háztartások külföldi bevásárlása, ugyanis az erős forint és az itthon magas áfa 2005-ben éreztetni fogja hatását. Ugyanakkor szavaiból kiderül: nem tart attól, hogy a külföldi beszerzések komolyabban gyengítenék a magyar kiskereskedelem pozícióját.