Judit
3 °C
6 °C

Tejre költünk a legtöbbet

2003.10.15. 10:49
A legtöbb pénzt tejre költik a magyar háztartások, majd az egyes termékkategóriák közül felvágott, sör, sajt és szénsavas üdítőital következik, a GfK Piackutató Intézet adatai szerint. Az intézet a napi fogyasztási cikkek 112 különböző termékcsoportjának piaci pozícióját vizsgálta különböző szempontok alapján. A háztartások beszerzéseinek értéke alapján készült hosszú ranglista utolsó helyezettje a folttisztító.
A hipermarketekben a többi bolthoz képest gyengébb a tej, de erősebb a mosópor pozíciója. A szupermarketekben csokoládéból és gyümölcsléből többet vesznek az átlagosnál - derül ki a Gfk adataiból. A diszkontokban a sört és ásványvizet részesítik inkább előnyben. A drogériákban legnagyobb forgalmat a hajápoló és -színező éri el. Dobogós helyet ér el a dezodor és a mosópor. (Kenyér és péksütemény, liszt, cukor nem szerepelt a vizsgálatban.)

Margarin és tejföl

A piaci pozíció másik fontos mutatója a penetráció, azaz, hogy egy-egy termékcsoportot a háztartások hány százaléka vásárolta legalább egyszer az év folyamán. Ebből a szempontból a tejet megelőzi a margarin és a tejföl. A toalettpapír az ötödik legelterjedtebb a háztartások körében.

Ha a vásárlások gyakoriságát nézzük, megint eltérő képet kapunk. Egy-egy termékcsoport vásárlói közül tejet és felvágottat tesznek legtöbbször a kosarukba, majd csokoládé, sós rágcsálnivaló és tejföl következik.

Évi 11-szer veszünk kávét

A piaci mozgásokat világítja meg, hogy egyik évről a másikra melyik kategória forgalma hány százalékkal növekedett? Ezt a listát a kisforgalmú, de dinamikusan növekvő salátaöntet vezeti az instant tea és a kenhető tejtermékek előtt.

A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek közül például a pörkölt kávé a kategóriák forgalma szempontjából 18,1 milliárd forinttal a 11. helyen áll. A háztartások 79 százaléka vásárolta legalább egyszer a múlt évben, mégpedig átlagosan kereken tizenegyszer. Kávéra egy háztartás átlagosan 6 010 forintot költött el. Egy-egy alkalommal 540 forintot adtak ki pörkölt kávéra, s olyankor a többi áru kosárértéke együttesen 1 770 forintot tett ki.

A tisztítószerek visznek el a legtöbbet

Száraz hentesárura, azaz szalámira és kolbászra a háztartások 22,1 milliárd forintot költöttek tavaly. Ez átlagosan a 11. helyet jelenti. Szuper- és hipermarketekben még jobb a helyezés, míg a diszkontokban hátrább kerül a kategória. Alkalmanként kolbászt vagy szalámit 570 forintért szoktak venni. Ebből a szempontból a pálmát a mosogatógépbe való mosogatószer viszi el 1 640 forinttal, de egy-egy vásárlásra 1 000 forintot meghaladó összeg jut mosóporra vagy égetett szeszes italra is.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.