Bezáratták a szentendrei Lidlt

2005.07.06. 12:51
Bezáratta a Lidl szentendrei áruházát a helyi Állategészségügyi és Élelmiszerellenőrző Állomás kezdeményezésére a polgármester. A Lidltől kapott tájékoztatás szerint csak eljárási hiba történt.

Szalmonellagyanús mélyfagyasztott csirke miatt zárták be a Lidl egyik áruházát. A diszkontlánc szentendrei kirendeltségét a Pest megyei Állategészségügyi és Élelmiszerellenőrző Állomás kezdeményezésére záratta be a polgármester. Virsinger György igazgató az MTI-nek elmondta, hogy az állatorvosi ellenőrzést végző szakemberek engedély nélkül beállított új hűtőkamra, a tárolási szabályok mellőzése, és egy, a rutinvizsgálaton fennakadt, fertőzésgyanús csirketétel miatt került sor az intézkedésre. A mintát laboratóriumban elemezték, közben - a szabályokat felrúgva - az áruház elszállítatta a vizsgált mélyfagyasztott csirkét a raktárból.

A Lidl elismerte, hogy eljárási hibát követtek el. A cég a többi boltjából is visszavonta az ettől a szállítótól származó összes terméket. A Lidl leszögezi, hogy az említett csirkéből nem adtak el a mintavétel után. A gyártó többet nem szállíthat a Lidlnek.

Másodszor

Június elején a Lidl Székesfehérvári logisztikai központjában találtak szalmonellával fertőzött baromfihúst a hatósági állatorvosok. A 729 kilogrammnyi fertőzött hús nem került forgalomba, a szállítmányt megsemmisítették. A Fejér Megyei Állategészségügyi és Élelmiszer Ellenőrző Állomás hatósági állatorvosai akkor szúrópróbaszerűen ellenőriztek.

Tarolt a Lidl

A Lidl diszkontlánc tavaly november óta van jelen Magyarországon. Első körben 12 üzletet nyitottak meg, az ezerhatszáz-kétezer négyzetméter alapterületű egységeket egyszerre avatták fel. Elsőként Barcs, Békéscsaba, Csongrád, Dunaharaszti, Hódmezővásárhely, Kaposvár, Keszthely, Kisvárda, Mór, Szeged, Szarvas és Tapolca lakosai ismerhették meg a Lidl árait.

Szakértők akkor a szlovák példára alapozva úgy gondolták, hogy a német diszkontlánc felfordulást okozhat az élelmiszerpiacon. A Lidl saját maga gyártja a termékeit, így 25-30 százalékkal olcsóbban tudja adni az alapvető élelmiszereket. Ezen kívül a cég a legolcsóbb beszállítókat választja.

A Lidl hazai eredményeit jól példázza, hogy 29 üzletével működésének első hat hónapjában a háztartások megközelítően 29 százalékát érte el.