Suzukit részletre. Ez olyan evidencia, mint a kenyér szeletelve, vagy. Na de hogy Lamborghinit? Vagy
Porschét? Pedig ez is lehetséges. Az egyik olasz presztízsmárka hazai képviselete kezdte el hirdetni, hogy havi leosztásban is kifizethetjük a hétköznapinak éppen nem nevezhető autót. A
Maseratiról van szó, és az valahogy váratlanul éri az embert, amikor kisszériás sportautókkal kapcsolatban merül fel a THM. Mintha XIV. Lajos korabeli bútorokat árulnának olcsóbb, lapraszerelt változatban. A szerszámok, útmutató mellékelve.
Részletek
Bentley Continental GT
Alapvetően arra gondolna az ember, hogy aki Bentleyt akar venni, az ne bohóckodjon havi részletekkel, perkálja ki az ötvenmilliót, ott a kassza, aztán csókolom. De ha jobban meggondoljuk, nincsenek felesleges tízmilliók, vagy csak keveseknek. Ugyanakkor legfeljebb kilenc, de akár nulla százalékos THM-re is megvásárolhatjuk ezeket az autókat, aminél egy jó befektetés sokkal nagyobb hozamot ígér. A tőkét fialtatva tehát hosszú távon több pénze lehet a vásárlónak a kamatok megfizetése mellett, mintha egyben megvette volna az autót. A pénz beszél.
Magyarországon elsősorban a nagy márkákhoz tartozó exkluzív autókat vásárolhatjuk meg, nemcsak hitelre, hanem egyáltalán. Aston Martinról például ne is álmodjunk, ahogy a lassan kibogozhatatlan tulajdonosi háttérrel rendelkező Rolls-Royce is csak közvetlenül a gyártótól rendelhető. Nem vásárolhatunk se hitelre, se egyszerre a jelenlegi sebességrekorderből, a Koenigseggből sem. Vannak átmenetek: az SPQR például minden további nélkül odaadja részletre a Maseratit, de a Ferrarit nem. Nagyágyukhoz hitelre a Porsche Hungarián keresztül juthatunk: Bentley, Lamborghini és a névadó is megvásárolható.
Egyből a felét
Maserati Quattroporte
Általában jellemző, hogy ötven százalékos saját erőt kérnek az importőrök. Az SPQR például nulla százalékos THM mellett már havi 279 ezer forintért utánunk dob egy Maseratit, a 27 milliós kupét, négyéves futamidővel. Persze 13 és félmilliót ott kell hagyni a kasszánál, ahogy a 28 millió 700 ezerbe kerülő Spyder, a 29 milliós, négyajtós Quattroporte ("Négyajtós"), és a közel harmincmilliós Gransport felét is ki kell fizetni egyből. Cserébe viszont legfeljebb havi 310 ezerért lehet egy olasz sportautónk – ha nem is a leghíresebb vörös, de legalább annyira exkluzív.
Persze ha valaki inkább német kocsira vágyik, az kérjen hitelt a Porsche Hungariától. Adekvát módon Porschéra. A 911 Carrera S Coupe alapára alig több mint 27 és félmillió forint, ha tehát valakinek van felesleges 13,7 milliója, az fáradjon be a társasághoz, és tanulmányozza az általános gépjármű-finanszírozási hitelajánlatot. Ebből kiderül, hogy egy évre felvett hitel esetében a legnagyobb, 9 és fél százalék a kamat, ekkor a havi törlesztőrészlet valamivel 1,2 millió felett áll meg. A másik véglet a hatéves futamidő, ekkor már havi 236 ezer forintért lehet egy igazi Porschénk.
Az egyik a kettőből
Lamborghini Gallardo
Ha valaki még ennél is exkluzívabb sportautóra vágyik, annak ott a Lamborghini, szintén a Porsche Hungariától, méghozzá a kistesó, a Gallardo. Az eredeti ár 41,2 millió forint, gyorsan fizessük be a felét, és mi lehetünk az a bizonyos másik ember, aki Lamborghinit vett Magyarországon (eddig még csak egy jelentkező
akadt). A futamidő 72 hónap, a havi törlesztőrészlet 350 ezer forint, amely lényegében pont annyi, mit a februári bruttó átlagkereset a pénzügyi szektorban, legalábbis a KSH szerint. Legalább 56 ezer ember elkezdhet tehát spórolni a kezdőrészletre.
Aztán vannak azok, akiknek semmi sem elég. A maximalisták. Nekik nem kell a Maserati, csak legyintenek a dühös Porschékra, megvetik a Lamborghini izmozását, nekik egy igazi angol luxusautó kell: egy Bentley. Nem is akármelyik, hanem a kétajtós Continental GT luxuskupé, amely a leggyorsabb négyüléses sportautónak számít a 290 kilométeres óránkénti végsebességgel. Az alapár alig több 47 millió forintnál, tehát elég 23 és felet összekaparni, a többit meg majd finanszírozza a bank. Hat év múlva, havi négyszázezer forint kicsengetése után már mienk is az autó, így összesen 52,5 millióba kerül a Bentley. A különbség tehát alig több mint ötmillió forint, amiből a legolcsóbb Audi is alig jön össze.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!