Luxusautót, részletre

2005.04.24. 10:25
Nemcsak a kisautók, a kisszériás luxuskocsik is megvásárolhatók havi részletre. Lamborghini és a THM? Átnéztük a Magyarországon található presztízsautó-kínálatot, és megnéztük a kamatokat. Ötvenmilliós autó, havonta négyszázezerért.
Suzukit részletre. Ez olyan evidencia, mint a kenyér szeletelve, vagy. Na de hogy Lamborghinit? Vagy Porschét? Pedig ez is lehetséges. Az egyik olasz presztízsmárka hazai képviselete kezdte el hirdetni, hogy havi leosztásban is kifizethetjük a hétköznapinak éppen nem nevezhető autót. A Maseratiról van szó, és az valahogy váratlanul éri az embert, amikor kisszériás sportautókkal kapcsolatban merül fel a THM. Mintha XIV. Lajos korabeli bútorokat árulnának olcsóbb, lapraszerelt változatban. A szerszámok, útmutató mellékelve.

Részletek

Bentley Continental GT
Bentley Continental GT
Alapvetően arra gondolna az ember, hogy aki Bentleyt akar venni, az ne bohóckodjon havi részletekkel, perkálja ki az ötvenmilliót, ott a kassza, aztán csókolom. De ha jobban meggondoljuk, nincsenek felesleges tízmilliók, vagy csak keveseknek. Ugyanakkor legfeljebb kilenc, de akár nulla százalékos THM-re is megvásárolhatjuk ezeket az autókat, aminél egy jó befektetés sokkal nagyobb hozamot ígér. A tőkét fialtatva tehát hosszú távon több pénze lehet a vásárlónak a kamatok megfizetése mellett, mintha egyben megvette volna az autót. A pénz beszél.

Magyarországon elsősorban a nagy márkákhoz tartozó exkluzív autókat vásárolhatjuk meg, nemcsak hitelre, hanem egyáltalán. Aston Martinról például ne is álmodjunk, ahogy a lassan kibogozhatatlan tulajdonosi háttérrel rendelkező Rolls-Royce is csak közvetlenül a gyártótól rendelhető. Nem vásárolhatunk se hitelre, se egyszerre a jelenlegi sebességrekorderből, a Koenigseggből sem. Vannak átmenetek: az SPQR például minden további nélkül odaadja részletre a Maseratit, de a Ferrarit nem. Nagyágyukhoz hitelre a Porsche Hungarián keresztül juthatunk: Bentley, Lamborghini és a névadó is megvásárolható.

Egyből a felét

Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte
Általában jellemző, hogy ötven százalékos saját erőt kérnek az importőrök. Az SPQR például nulla százalékos THM mellett már havi 279 ezer forintért utánunk dob egy Maseratit, a 27 milliós kupét, négyéves futamidővel. Persze 13 és félmilliót ott kell hagyni a kasszánál, ahogy a 28 millió 700 ezerbe kerülő Spyder, a 29 milliós, négyajtós Quattroporte ("Négyajtós"), és a közel harmincmilliós Gransport felét is ki kell fizetni egyből. Cserébe viszont legfeljebb havi 310 ezerért lehet egy olasz sportautónk – ha nem is a leghíresebb vörös, de legalább annyira exkluzív.

Persze ha valaki inkább német kocsira vágyik, az kérjen hitelt a Porsche Hungariától. Adekvát módon Porschéra. A 911 Carrera S Coupe alapára alig több mint 27 és félmillió forint, ha tehát valakinek van felesleges 13,7 milliója, az fáradjon be a társasághoz, és tanulmányozza az általános gépjármű-finanszírozási hitelajánlatot. Ebből kiderül, hogy egy évre felvett hitel esetében a legnagyobb, 9 és fél százalék a kamat, ekkor a havi törlesztőrészlet valamivel 1,2 millió felett áll meg. A másik véglet a hatéves futamidő, ekkor már havi 236 ezer forintért lehet egy igazi Porschénk.

Az egyik a kettőből

Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo
Ha valaki még ennél is exkluzívabb sportautóra vágyik, annak ott a Lamborghini, szintén a Porsche Hungariától, méghozzá a kistesó, a Gallardo. Az eredeti ár 41,2 millió forint, gyorsan fizessük be a felét, és mi lehetünk az a bizonyos másik ember, aki Lamborghinit vett Magyarországon (eddig még csak egy jelentkező akadt). A futamidő 72 hónap, a havi törlesztőrészlet 350 ezer forint, amely lényegében pont annyi, mit a februári bruttó átlagkereset a pénzügyi szektorban, legalábbis a KSH szerint. Legalább 56 ezer ember elkezdhet tehát spórolni a kezdőrészletre.

Aztán vannak azok, akiknek semmi sem elég. A maximalisták. Nekik nem kell a Maserati, csak legyintenek a dühös Porschékra, megvetik a Lamborghini izmozását, nekik egy igazi angol luxusautó kell: egy Bentley. Nem is akármelyik, hanem a kétajtós Continental GT luxuskupé, amely a leggyorsabb négyüléses sportautónak számít a 290 kilométeres óránkénti végsebességgel. Az alapár alig több 47 millió forintnál, tehát elég 23 és felet összekaparni, a többit meg majd finanszírozza a bank. Hat év múlva, havi négyszázezer forint kicsengetése után már mienk is az autó, így összesen 52,5 millióba kerül a Bentley. A különbség tehát alig több mint ötmillió forint, amiből a legolcsóbb Audi is alig jön össze.