További Magyar cikkek
Arra az esetre, ha nem sikerülne megegyezni az AKA-val, Csillag a cég koncesszióból történő kivásárlását sem tartja elképzelhetetlennek. A tájékoztató helyszínének apropóját Csillag szerint az a kormányzati szándék adta, hogy a Postabank privatizálásából származó idei bevételeket autópálya-építésre, illetve -felújításra fordítják.
Ősszel szerződnek az M7-es továbbépítésére
Az M7-es autópálya dél-balatoni szakasza 2006-ig teljes egészében megépül - mondta Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. elnök-vezérigazgatója kedden Balatonbogláron. A távirati iroda jelentése szerint Bodnár elmondta, hogy a társaság az elmúlt héten megkapta az építési engedélyt az Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti 25,7 kilométer hosszú szakaszra, amelynek az építésére vonatkozó közbeszerzési pályázat a jövő héten jelenik meg, a nyertessel pedig várhatóan szeptember közepén kötik meg a szerződést.
Az Ordacsehi-Balatonkeresztúr szakaszra 27 hidat és négy csomópontot terveztek. Az előkészítés költsége - területszerzés, régészeti feltárás, engedélyeztetési eljárás, hatástanulmányok, tervek készítése - ezen a pályaszakaszon nyolcmilliárd forintra tehető, aminek javát már kifizette az NA. Az építési költség - 2005-ös árakkal számolva - mintegy 45 milliárd forintot tesz ki.
Bodnár elmondta még, hogy az elmúlt héten megérkezett a társasághoz a kőröshegyi önkormányzat hozzájárulása a Zamárdi és Balatonszárszó közötti útszakasz építéséhez, így minden valószínűség szerint az NA Rt. a jövő héten megkapja az építési engedélyt erre a szakaszra. Ennek kivitelezési munkáját ugyancsak haladéktalanul meghirdetik, az előkészítés az idén, az építés jövő tavasszal kezdődhet, s 2006-ra az út átadható lesz.
Három év, 420 kilométernyi sztráda
A közútfejlesztési program keretében 2006 végéig 420 kilométernyi autópálya készülhet el, emellett 430 kilométer gyorsforgalmi út kerülhet félkész állapotba - jelentette ki a miniszter. Kérdésre válaszolva Csillag egy kilométer autópálya megépítésének költségét 1,5-3 milliárd forintra taksálta a terepviszonyoktól függően.
A kormány két héttel ezelőtti döntése értelmében az idei privatizációs bevétel jelentheti az M5-ös Szegedig történő továbbépítésének fedezetét. A miniszter akkor a 40 kilométeres szakasz megépítésének költségét 60 milliárd forintra becsülte, szemben az ÁPV Rt.-hez a Konzumbank és a Postabank privatizációjából várhatóan befolyó 100 milliárd forint körüli összeggel.