Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Demján megvenné a Mahartot

2004.01.20. 09:26
Bár sok a pályázó, az ÁPV Rt. mégis halogatja a cég eladását. A Népszabadság úgy tudja, a Masped és a Waberer's mellett a Demján-féle TriGránit érdeklődik a társaság iránt.
Az érdeklődés hiánya aligha indokolja, hogy az ÁPV Rt. hónapok óta képtelen döntésre jutni a Mahart privatizációjának feltételeiről. A Népszabadság értesülései szerint legalábbis a Masped Rt., a Plimsoll Kft., a német Meyer-csoport, és a Waberer's csoport után immár a Demján Sándor nevével fémjelzett TriGránit Rt. is kész versenybe szállni a hajózási társaság egyes üzletrészeinek, illetve ingatlanjainak megszerzéséért.

Lejárt az idő

A kormány december végéig adott időt az ÁPV Rt.-nek a Mahart privatizációjának megindítására. Az állami hajóstársaságot a vagyonkezelő egyben vagy részekre szedve is eladhatja. A privatizációs pályázatok megszületését talán meggyorsítja, hogy a hírek szerint a Mahart egyik utódcége, a Csepeli Szabadkikötő Rt. megvásárlásának lehetősége a TriGránit Rt. tulajdonosainak a fantáziáját is megmozgatta.

A Népszabadság úgy tudja, a TriGránit a szabadkikötő iránt szintén érdeklődő Waberer's csoporttal közösen vásárolná meg a hajózási társaság legértékesebb utódcégét. A fuvarozótársaság a többi között a kombinált közúti és vízi árufuvarozás, az úgynevezett RoRo-hajózás fejlesztésére használná a létesítményt. A TriGránit viszont a szakértők szerint ingatlanberuházásokra készül.

Egyelőre nem lehet tudni, az ÁPV Rt. milyen áron hajlandó megválni a Csepeli Szabadkikötő Rt.-től. A társaság által üzemeltetett több mint 110 hektáros kikötő értékének megbecsüléséhez mindenesetre támpont lehet, hogy a TriGránit Rt. a MÁV Ferdinánd-híd melletti nyolchektáros ingatlanáért egy decemberi árverésen 2,3 milliárd forintot meghaladó árajánlatot tett. Ez azonban nem volt elég a licit megnyeréséhez. Így a társaság most akár 3,4 milliárd forintért is hajlandó lenne megvenni a WestEnd beruházás folytatására kiszemelt ingatlanegyüttest.

A Népszabadás értesülései szerint az ÁPV Rt. nem a csepeli kikötő, hanem a folyamhajózással foglalkozó Mahart Dunacargo Kft. privatizációs pályázatát tenné közzé elsőként. A 19 elavult géphajóból, öt korszerűtlen önjáróból, valamint 62 üzemképes bárkából álló, 120 ezer tonna áru szállítására alkalmas flottát üzemeltető társaságtól az ÁPV Rt. legkevesebb félmilliárd forintért hajlandó megválni.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.