Lejárt az idő
A kormány december végéig adott időt az ÁPV Rt.-nek a Mahart privatizációjának megindítására. Az állami hajóstársaságot a vagyonkezelő egyben vagy részekre szedve is eladhatja. A privatizációs pályázatok megszületését talán meggyorsítja, hogy a hírek szerint a Mahart egyik utódcége, a Csepeli Szabadkikötő Rt. megvásárlásának lehetősége a TriGránit Rt. tulajdonosainak a fantáziáját is megmozgatta.
A Népszabadság úgy tudja, a TriGránit a szabadkikötő iránt szintén érdeklődő Waberer's csoporttal közösen vásárolná meg a hajózási társaság legértékesebb utódcégét. A fuvarozótársaság a többi között a kombinált közúti és vízi árufuvarozás, az úgynevezett RoRo-hajózás fejlesztésére használná a létesítményt. A TriGránit viszont a szakértők szerint ingatlanberuházásokra készül.
Egyelőre nem lehet tudni, az ÁPV Rt. milyen áron hajlandó megválni a Csepeli Szabadkikötő Rt.-től. A társaság által üzemeltetett több mint 110 hektáros kikötő értékének megbecsüléséhez mindenesetre támpont lehet, hogy a TriGránit Rt. a MÁV Ferdinánd-híd melletti nyolchektáros ingatlanáért egy decemberi árverésen 2,3 milliárd forintot meghaladó árajánlatot tett. Ez azonban nem volt elég a licit megnyeréséhez. Így a társaság most akár 3,4 milliárd forintért is hajlandó lenne megvenni a WestEnd beruházás folytatására kiszemelt ingatlanegyüttest.
A Népszabadás értesülései szerint az ÁPV Rt. nem a csepeli kikötő, hanem a folyamhajózással foglalkozó Mahart Dunacargo Kft. privatizációs pályázatát tenné közzé elsőként. A 19 elavult géphajóból, öt korszerűtlen önjáróból, valamint 62 üzemképes bárkából álló, 120 ezer tonna áru szállítására alkalmas flottát üzemeltető társaságtól az ÁPV Rt. legkevesebb félmilliárd forintért hajlandó megválni.