Natália
-3 °C
8 °C

Szerdán megszűnik a Mai Nap

2005.06.15. 10:35
A Ringier Kiadó 2005. június tizenötödikétől megszünteti a Mai Nap kiadását, de nem adja el a napilap jogait. Nem kizárt, hogy később újraindítják a lapot, de erre vonatkozó konkrét terv nincs.

"A kiadó nem adja el a Mai Nap kiadói jogait, hanem fenntartja magának azt a lehetőséget, hogy a későbbiekben a piac változásával a lapot újraindítsa. A lap olvasóit, előfizetőit a kiadó egyéb lapjaival kárpótolja" - olvasható a Ringier közleményében.

Nem hozott elég pénzt

Máth András, a kiadó kommunikációs igazgatója az Indexnek elmondta, az előfizetők automatikusan Blikket kapnak a Mai Nap helyett. Ha ez a csere nem megfelelő a számukra, akkor a Ringier egyéb kiadványaiból választhatnak.

"Nem volt elegendő a bevétel" - magyarázta az igazgató a megszüntetés okát. Máth András hangsúlyozta, hogy nem akarják eladni a lapot, és nem zárják ki, hogy később újraindítsák. Azonban az újraindulás időpontjára és az új startégiára vonatkozó terve még nincs a kiadónak.

A Ringier Kiadó Magyarország egyik legnagyobb lapkiadójaként 1993 óta van jelen a magyar piacon. Megjelenteti Magyarország legnagyobb napilapját, a Blikket, valamint az egyetlen sport-napilapot a Nemzeti Sportot. A napilapok mellett számos magazin (Tina, Blikk Nők, Képes Sport, IM, Bravo, Bravo Girl!, Buci Maci), könyvek, valamint internetes portálok (blikk.hu, nemzetisport.hu, im-net.hu, bravo.hu) képezik portfólióját.

Egymást váltó tulajdonosok

A Mai Napot 2001-ben vette meg a svájci Ringier Kiadó, majd beolvasztotta a Blikkbe. A következő évben újra kiadták a bulvárlapot, mert a Ringier akkor engedélyezte a logo és a név használatát egy másik kiadónak. A Ringier 2004-től adja ki ismét maga a Mai Napot.

A Mai Nap 2001-es megszűnésekor a lap akkori munkatársainak egy része egy másik bulvárújságot indított, a Színes Mai Lapot. Tavaly októberben a Ringier milliárdos pert indított a Színes Mai Lapot kiadó Híd Rádió Rt. ellen, mert szerintük a bulvárújság a logo- és névhasználattal védjegybirtoklást követtek el. A történet háttere, hogy a tulajdonosok a 2001 márciusától megjelenő Színes Mai Lapot az RK hozzájárulása, illetve engedélye nélkül vezették be, illetve tartották a sajtópiacon.