Soros is tulajdonos lenne
Az elnök elmondta, hogy örömmel venné, ha magyar cégek is bekapcsolódnának az együttműködésbe, ám az esetleges partnerekről még korai lenne beszélni. Chen Feng a szükséges tőkebevonás mértékéről sem tudott még nyilatkozni, de azt megemlítette, hogy a Malév gépparkjának egy részét át kellene alakítani, ami forrásokat igényel.
A Hainan vezetése egyébként a Malévet magát is átszervezné, megtartva a magyar légitársaság pozitívumait, egyesítve a Hainan erényeivel, s mindennek eredményeként a Malév egy multinacionális cég részévé formálódna - fogalmazott az elnök. A Hainan-csoport kínai-külföldi magántulajdonú társaság és papírjainak egy része a kínai és a hongkongi tőzsdén is forog. (A cégcsoportban 15 százalékos részesedéssel rendelkezik Soros György is.)
A Budapest Airportot is megvennék
A Hainan eladósodottsága 70-80 százalékos, ami az elnök szerint megszokott az iparágban, ám részvényeseinek mindenkor készpénzben fizet osztalékot. Kína negyedik legnagyobb légitársasága több mint 100 gépet üzemeltet, de reptereket is működtet, valamint a szállodaiparban is vannak érdekeltségei. Chen Feng elmondta még, hogy amennyiben esedékessé válik a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport privatizációja, megfontolják a pályázaton való részvételt.
Sándor László, a Malév elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy a Malév erősödése hozzájárulhat a ferihegyi repülőtér hub (központi elosztó szerep) funkciójának kialakulásához, ami a kínai légitársaság céljai között is szerepel. A Malév-vezér elégedett az augusztus 2-től heti három alkalommal közlekedő Budapest-Peking járat telítettségével, sőt a 80-90 százalékos férőhely-kihasználás már meg is haladja a cég várakozásait. A kínaiakkal való további együttműködés lehetőségeként említette a cargo üzletág fejlesztését, az ázsiai vállalat ugyanis Budapesten akarja kialakítani az európai piacra kerülő áruk elosztóközpontját.