A szakmai egyeztetéseken már elfogadták azt a gazdasági minisztériumban készült javaslatot, mely az összes gyorsforgalmi úton valamennyi jármű-kategória számára kötelezővé tenné a matricás útdíjfizetést - írja a Népszabadság. A lap információi szerint a matricás rendszert április 1-től vezetnék be. Bár az előterjesztés hivatalosan a kamionok autópályákra tereléséről szól - a 12 tonnásnál nagyobb teherautóknak három hónap múlva a díjas autópályákon kívül összesen ezer kilométernyi főúthasználatért is fizetniük kell majd - az a jelenlegi elképzelés szerint a személyautókat is érintené.
Matricás lehet a 2/A Budapest és Vác között
A fizetős körbe bevonandó autóutak listája egyelőre nem ismert - írja a Népszabadság. Ide tartozhat azonban a a Budapest és Vác közötti 2/A jelű út harminc kilométere, illetve a 8-as főút 31-es és 44-es kilométere közti autóúti szakaszát. A matricás utak közé sorolhatják a szekszárdi Duna-hidat az M9-es hozzá vezető, összesen mintegy húsz kilométerével együtt, a 3-as főút hat kilométeres gyöngyösi bevezető szakaszát vagy akár a 19-es út tíz kilométerét is.
A Népszabadság szerint biztosan csupán annyit lehet tudni: az M0-ás autóút, illetve az M1-es, az M3-as, az M5-ös és az M7-es összesen tizenegy - fővárosi bevezető és városi elkerülő - szakaszán az idén nem lesz szükség matricára. Ezeket ugyanis a szakminisztérium autópályadíj-rendelete szerint ingyenesen lehet használni. Márpedig a díjfizetés kiterjesztésének formálódó tervében azt egyértelművé teszik: a kivételek megmaradnak.