Eszter, Eliza
14 °C
25 °C

Most az árral van gond a MÁV-tenderen

2005.05.27. 15:26
A pályázati ajánlatban az egyes elemekre megadott áraknak fedezniük kell a költségeket, közölte a MÁV Rt. elnöke. A vasúttársaság részletes magyarázatot kért mindkét pályázótól a motorvonat tenderre beadott végső ár tartalmáról.
A MÁV Rt. részletes magyarázatot kért mindkét pályázótól a motorvonattenderre beadott végső ár tartalmáról, közölte Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnöke. A válaszokat kiértékelik, és ha elfogadhatóak, akkor a végső árajánlat szerint kiszámított pontok alapján június 1-jén hirdetnek eredményt.

A kért határidőig, péntek 10 óráig mindként pályázó beadta az árajánlat tartalmára vonatkozó magyarázatot. Az elnök azt nyilatkozta, hogy elvárásuk szerint az ajánlatban az egyes elemekre megadott áraknak fedezniük kell a költségeket. Ha nem fogadható el az árajánlat tartalma, akkor érvényteleníteni lehet az árajánlatot, illetve az egész eljárást.

Perel a vesztes

Lékai Gusztáv, a MÁV Rt. főigazgatója elmondta, hogy összességében tekintve mindkét cég engedett a korábbi árliciten az akkori induló árajánlatából, az egyik cég 8,2 milliárd forintot, a másik 19,8 milliárd forintot javított. Ehhez képest is a mostani eljárásban beadott végső árajánlatok mindkét cégnél a MÁV számára kedvezőbbek az árliciten elért árnál. Kérdésre válaszolva a MÁV vezetői konkrét számokat nem árultak el a beadott árajánlatokról, mert az eljárás még tart.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a június elsején kihirdetett eredményt a vesztes vélhetően megtámadja. Ebben az esetben, ha a közbeszerzési döntőbizottság nem tiltja meg a szerződéskötést, akkor a MÁV szerződést megköti a győztessel az eredményhirdetéstől számított 10-30 napon belül. A közbeszerzési döntőbizottság döntését követően a MÁV és az pályázók megegyeztek a folytatás feltételeiről, és ez alapján folyik az eljárás.

Egyszer már döntöttek

A MÁV Rt. március 18-án a Stadlert hirdette ki a 130 milliárd forint értékű villamos motorvonat szállítására, karbantartására kiírt kétfordulós pályázat nyertesének, azonban a második helyen végzett Bombardier ez ellen jogorvoslati kérelmet nyújtott be a döntőbizottsághoz (KDb). A KDb megsemmisítette a MÁV-nak - az értékelési rendszer bizonyos pontjaira vonatkozó - módosító rendelkezéseit, az árlicitre vonatkozó előírásait, az azt követő valamennyi döntését és az eljárást lezáró döntést is.

A MÁV folytatta a közbeszerzési eljárást az ártárgyalással, amelynek első részében az induló árajánlatot, végül a végső árat adták meg a pályázók. Az ajánlatok pontosítására azért volt szükség, mert az egyik ajánlattevő az értékelésben ismert súlyozást figyelembe véve egyes tevékenységeket olyan áron ajánlott meg, amely még az anyagköltséget sem fedezte.