Használt német vagonokkal újít a MÁV

2006.09.07. 16:23
A 300 kocsiért 13 millió eurót fizet a MÁV, az első szerelvények a Budapest-Nagykanizsa és a Budapest-Kaposvár viszonylaton járnak majd, és akár 140-nel is mehetnek.

A MÁV Zrt. jövő év végéig 300 felújított német személyvagont szerez be, az első 56-ot már forgalomba állították, és decemberig további 125-öt állítanak üzembe - közölték a vasúttársaság vonatbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatóján Nagykanizsán. Devecz Miklós, a MÁV Zrt. személyszállítási főigazgatója elmondta: a 13 millió euró értékű, 3 és fél éves lejáratú lízing keretében 2007 végéig forgalomba állítandó 300 felújított kocsi a vagonpark elöregedett részét váltja ki, üzemidejük 20 évre szól.


Az első 56 felújított személyvagon főként a Budapest-Nagykanizsa és a Budapest-Kaposvár-Gyékényes vonalon, a sztenderd távolsági vonalakon, valamint a svájci Flirt vonatok megérkezéséig a budapesti elővárosi forgalomban közlekedik. Hétvégéken a Nagykanizsa-Szombathely-Győr-Budapest körjáratot is ezek alkotják.

Az óránként 140 kilométer sebességű közlekedésre is alkalmas, 83 személyes légfűtéses vagonok között minden szerelvényen lesz olyan, amely alkalmas a kerékpáros, mozgáskorlátozott és babakocsis utasok számára. A kocsik termes és fülkés kialakításúak, WC-ik jelentős része zárt rendszerű, környezetkímélő. A felújított személyvagonok karbantartását a nagykanizsai és pécsi gépészeti műhely 50 kiképzett szakembere látja el.


A személyforgalmi főigazgató elmondta: a MÁV célja a kocsipark további korszerűsítése, a nyugat-európai átlagszínvonalnak megfelelő állapotba hozása. Közölte, hogy év végéig mind a 10 Bombardier-Talent motorvonatot üzembe állítják, az elővárosi új Flirt villamos mozdonyok pedig februártól közlekednek. A 28 szárnyvonalon megszüntetni tervezett személyszállításról szólva Devecz Miklós elmondta: "ez még nem lezárt ügy", és szeptember 19-én Győrben egyeztető tárgyalást tartanak ez ügyben a szaktárca és a MÁV illetékes vezetői.