A TV2 információi szerint ezért a követező menetrendi módosításnál átalakítják a decemberben meghonosított rendszert. Erről a vasút egyik észak-magyarországi regionális vezetője nyilatkozott a tévécsatornának.
Tényleg át kell alakítani a rendszert?
Az Index információi szerint azonban nincs szükség nagyobb átalakításokra, hanem csupán arra, hogy egy belső utasítást változtassanak meg a MÁV-nál, és ne szigorúan a menetrend szerint induljanak a fővonali ütemesen közlekedő járatok, hanem pár percet várhassanak alkalomadtán.
A következő menetrendi változás egyébként március negyedikén várható, ám ekkor nem kellene az Észak-Magyarországon bevezetett rendszert gyökeresen átalakítani - vélik egyes szakemberek.
Elég lenne egy kis türelem
Információink szerint elég lenne, hogy ha az ütemes menetrendet alkalmazó vonalakon egymást bevárnák a vonatok. Szakértők szerint nem a régi metódusra, a 10-20-30 perces várakozásokra van szükség, mert akkor szétesne a félóránkénti, óránkénti, kétóránkénti indulásokra alapozott szisztéma, hanem 3-5-8-10 perces bevárásokra lenne igény.
Ez a pár perc még nem borítaná fel a menetrendet, viszont lehetővé tenné, hogy egy becsatlakozó vonalról, mint jelenleg Szerencsnél, Miskolcnál vagy Füzesabonynál, elérjék az utasok a fővonalon közlekedő ütemes járatokat.
Már a jövő héten intézkednek a MÁV-nál?
A december 20-a óta megnövekedett utaspanaszokról a Hír tévének nyilatkozó másik MÁV-illetékes, a cég szóvivője azt mondta, hogy nem a következő menetrendi változtatáskor, hanem már a jövő héten (tehát még januárban) intézkednek az ügyben.
Ami a késéseket illeti, Szerencsen a TV2 szerint 2 percet vár csak a becsatlakozó járatra a fővonali szerelvény, Miskolcon pedig 7 percük van az aluljárón átrohanni az utasoknak - s ez az ideális eset, ilyenkor még nem is késik a mellékvonali járat.
Az Index úgy tudja, a problémák megoldására azt a belső utasítást kellene megváltoztatni a MÁV-nál, amely szerint nem várhatnak egy percet sem az indulással az ütemes menetrendet tartó fővonali járatok. Ha a várakozás legalább a "látótávolságban" érkező mellékvonali vonatokra érvényes lenne, sokkal kevesebb lenne a panasz.